Najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha

Redakcja

Uniwersytet w San Diego podjął się przeprowadzenia badania, mającego na celu określenie najlepszych i najgorszych ćwiczeń na brzuch pod kątem rozwoju umięśnienia tej strefy ciała. Za pomocą elektromiografu, sprawdzano aktywność mięśni podczas wykonywanych ćwiczeń.

Efekt? Oto wyniki – dziś przedstawiamy Wam najlepsze ćwiczenia na MIĘŚNIE SKOŚNE brzucha:

1 - Unoszenie ugiętych w stawach kolanowych nóg w zwisie.

2 - Rowerek w leżeniu na plecach

3 - Odwrócone brzuszki - Nazywane też "brzuszkami sterowanymi dołem". Pozycja wyjściowa to leżenie na plecach. Ruch polega na unoszeniu nóg za głowę, które powinny być nieco ugięte w stawach kolanowych - przypomina to nieco "zwijanie się w kłębek". Innymi słowy, różnica polega na tym, że nie unosimy górnej części tułowia, lecz dolną.

4. Deska - ćwiczenie izometryczne - w trakcie wykonywania występuje napięcie mięśni, nie ma ruchu w stawach.

Więcej ćwiczeń znajdziecie w naszym atlasie!

Link do Atlasu Ćwiczeń

2 komentarze

  1. Avatar

    Czyli mam rozumieć, że odwrócone brzuszki są lepsze niż te zwykłe? Czy po prostu lepsze dla mięśni skośnych? Dziki za odpowiedź.

  2. Avatar

    Zdecydowanie można tak pracować nad swoim brzuchem 🙂

Pozostaw odpowiedź Malinka Anuluj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *