Trening na barki dla kobiet

Aleksandra

Przykładowy trening na barki

 

Witam Was 🙂

Dziś postaram się przybliżyć mój trening na mięśnie obręczy barkowej. Testowałam długo wiele zestawień ćwiczeń, jak i wpływ pojedynczych ćwiczeń i doszłam do istotnych wniosków jak powinien wyglądać mój trening, aby optymalnie rozwijać moje barki 🙂

Poniżej zamieszczę ćwiczenia, łącznie z opisem (krótką instrukcją) wykonywania.

Pamiętajcie, aby każdy trening poprzedzić solidną rozgrzewką, szczególnie pamiętajcie o obręczy barkowej.
Bardzo łatwo uszkodzić stożki rotatorów a to niezwykle przewlekła i uciążliwa kontuzja, która niestety wyłącza nas z wielu ćwiczeń na inne grupy mięśniowe.
Moja rozgrzewka jest dość długa - wynosi od 20 do 30 minut, jednak dzięki niej jestem gotowa na 100% do walki z ciężarem 🙂

1.Wyciskanie sztangielek siedząc 4 x 12

W tym ćwiczeniu zwróć uwagę na to, żeby plecy były całe oparte o ławeczkę. Hantelki prowadzisz do linii uszu, powolnym ruchem w dół (około 2-3 sekundy opuszczania).

2. Wznosy bokiem z użyciem wyciągu dolnego na bramie 3 x 12

Jeśli to ćwiczenie będzie za trudne można również użyć gum.

3. Odwodzenie  ramion w opadzie tułowia siedząc na ławeczce 4 x 12-15

Usiądź na brzegu ławeczki, wysuń nogi do przodu i pochyl się (pamiętaj o tym, żeby nie garbić pleców!). Nie używaj dużego ciężaru, skup się na dopięciu mięśni i wolnym opuszczaniu.

4. Wznosy przodem sztangielek stojąc 3 x 12-15

Stojąc spinaj mięśnie brzucha, tak żeby się nie chwiać - zachowaj równowagę i nie pomagaj sobie bujaniem ciała.

5. Wznosy bokiem stojąc ze sztangielkami 3 x 12

Ruch w górę ma być energiczny, a w dół wolniej. Ściągnij łopatki na początku ćwiczenia i kieruj je równo do swojego boku.

Tagi: barki, kobiety, masa, redukcja, trening, trening siłowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *