TATAR Z WĘDZONEGO ŁOSOSIA

AleksandraLCHF

Tym razem coś dla amatorów ryb, które także powinny pojawiać się w menu osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej.  Tatar z łososia bo o nim mowa to świetny i szybki sposób na przekąskę na co dzień, ale i od święta, ponieważ pięknie prezentuje się na stole podczas uroczystości więc śmiało możecie go umieścić w wielkanocnym menu. Można go przygotować z surowej lub wędzonej ryby. U mnie wędzona w towarzystwie awokado i kiełków jarmużu, czyli bardzo lekka i wiosenna wersja.

Składniki na 4 porcje:

  • 400 g wędzonego łososia (zwróć uwagę na skład i pochodzenie)
  • 80 g (4 sztuki) cebuli szalotki
  • 300 g (2 duże sztuki) dojrzałego awokado
  • 10 g (2 łyżeczki) oliwy z oliwek
  • 30 g (6 łyżeczek) sosu sojowego lub sosu Tamari (bez glutenu)
  • 20 g (4 łyżeczki) soku z cytryny
  • opcjonalnie kiełki lub rzeżucha (u mnie kiełki jarmużu)
  • pieprz czarny mielony
  • sól himalajska lub kłodawska

Łososia posiekać drobno a następnie wymieszać z sosem sojowym, oliwą, połową soku z cytryny oraz pieprzem.

Cebulki obrać, drobniutko posiekać, dodać do łososia i dokładnie wymieszać lub zostawić cebulę do ułożenia jako warstwę.

Awokado obrać i pokroić w drobną kostkę. Następnie skropić pozostałym sokiem z cytryny i posolić, dzięki czemu nie ściemnieje.

Do foremek (obręczy) nałożyć łososia i docisnąć.

Dodać cebulę jeśli układamy jako osobna warstwę i docisnąć.

Dołożyć awokado i ponownie docisnąć.

Posypać obficie świeżo zmielonym czarnym pieprzem oraz kiełkami i ponownie docisnąć.

Wyłożyć ostatnią warstwę łososia, docisnąć i ostrożnie zdjąć foremkę.

Na wierzchu tatara udekorować pozostałymi kiełkami.

Podawać z oliwą z oliwek, sosem sojowym i ćwiartkami cytryny.

Smacznego!

BTW całości samego tatara: 840 g, 1541 kcal, B 104 g, T 111 g, W 43 g. W 100 g: 183 kcal, B 12 g, T 13 g, W 5 g. 1 sztuka (ok 210 g): 385 kcal, B 26 g, T 28 g, W 11 g. Makro można zmieniać dodając tłuszcz na talerzu np oliwę z oliwek, masło do keto pieczywa jeśli jadacie itd.

Tagi: awokado, bez glutenu, bez jajek, bez laktozy, bez mięsa, bezglutenowe, bezglutenowe śniadanie, Boże Narodzenie, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gluten free, high fat, keto, ketoza, lchf, low carb, low carb high fat, lunch, lunch niskowęglowodanowy, łosoś, łosoś wędzony, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, paleo, post, ryba wędzona, schudnij, śniadanie niskowęglowodanowe, święta, Święta Wielkanocne, tatar, tatar z łososia, tatatr z łososia wędzonego, węglowodany, wielkanoc, zdrowe odżywianie, zdrowe śniadanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *