KOKOSOWY PUDDING CHIA (keto, LCHF, paleo, optymalny, bez glutenu, laktozy, jajek i cukru)

AleksandraLCHF

Nasionka chia (szałwii argentyńskiej) to tzw. superfood stosowane w wielu modelach diet. Zawierają one kwasy omega-3, wapń,  żelazo. Są źródłem  pełnowartościowego białka, antyoksydantów, potasu, błonnika, magnezu, fosforu i wielu innych dobroczynnych substancji. Poza swoimi zdrowotnymi właściwościami mają również wyjątkową zdolność żelowania płynów, dzięki czemu znajdują zastosowanie w przeróżnych przepisach jak np. w tym na przepyszny kokosowy pudding chia. Tym razem podany z musem z truskawek, na który trwa sezon więc korzystajmy bo truskawki mają mało węgli i doskonale sprawdzają się na na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej. Jest to także idealne śniadanie lub deser dla dzieci zamiast sklepowych serków i jogurtów ?

Składniki na 4 porcje:

  • 400 ml mleka kokosowego
  • 40 g nasion chia
  • truskawki – ilość wedle uznania i ograniczeń co do węglowodanów ( u mnie 300 g na mus i do dekoracji)
  • borówki do dekoracji – ilość j.w.
  • opcjonalnie słodzik np. stevia (keto/LCHF, ksylitol (LCHF) lub cukier

Mleko kokosowe wymieszać ze słodzikiem lub cukrem, jeśli stosujemy. Dla nas wystarczająca jest słodycz samego mleka kokoswego  i owoców więc pomijam słodkie dodatki.

Do mleka dodać nasiona chia, wymieszać i wstawić do lodówki na minimum 3-4 godziny lub po prostu na noc.

Truskawki zmiksować i napełnić nimi pucharki, w których będzie podawany deser.

Dodać warstwę puddingu a na wierzchu ułożyć umyte i osuszone owoce. U mnie truskawki i borówki.

Smacznego! ?

BTW samego puddingu bez owoców: całość – 440 g, 916 kcal, B 12g, W 17 g, T 82 g. W 100 g: 208 kcal, B 3 g, W 4 g, T 19 g.

Tagi: bez cukru, bez glutenu, bez jajek, bez laktozy, bez mleka krowiego, bezglutenowe, bezglutenowe śniadanie, chia, deser, deser niskowęglowodanowy, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gluten free, gotowanie, high fat, keto, keto deser, ketoza, kokosowy pudding chia, kuchnia, low carb, low carb high fat, mzkuchnia, nadwaga, nasiona chia, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, paleo, przepis, pudding chia, redukcja, schudnij, śniadanie niskowęglowodanowe, truskawki, węglowodany, zdrowe odżywianie, zdrowe produkty, zdrowe śniadanie

Jeden komentarz

  1. Avatar

    Fajny przepis. Do tego super foods. Włączę go do swojej diety. W trakcie odchudzania idealnie zadziała ze stosowaniem slimunox i codziennymi ćwiczeniami. Jeszcze trochę i pozbędę się tych ohydnych fałdek tłuszczu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *