MUFFINKI Z MALINAMI (keto, LCHF, optymalne, paleo, bez glutenu, cukru i laktozy)

AleksandraLCHF

Pamiętajcie, że dieta LCHF wymaga periodyzacji i optymalizacji po okresie adaptacji i wcale nie wymaga skrajnie niskich ilości węglowodanów o ile nie mówimy o ketozie klinicznej i wysokiej ketonemii. Tym samym latem sięgamy po warzywa i owoce, które w połączeniu z przebywaniem na słońcu i spożywane o odpowiedniej porze stają się "bezpiecznym" elementem diety. Dzisiaj przedstawiam przepis na pyszne, aromatyczne i delikatne muffinki, które mogą być przygotowane z owocami sezonowymi np. malinami, truskawkami, jagodami, malinami, borówkami, rabarbarem czy porzeczkami. Jest to danie idealne nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej, ale również dla osób unikających glutenu i laktozy.

Składniki na 6 sztuk:

  • 3 jajka o temperaturze pokojowej
  •  45 g mąki kokosowej
  •  60 g roztopionego oleju kokosowego (diety bez laktozy) lub masła klarowanego
  •   ½ łyżeczki sproszkowanej wanilii
  •   ½ łyżeczki proszku do pieczenia lub sody
  •   szczypta soli
  •   4-6 łyżek wody
  •  60 g owoców niskowęglowodanowych np. maliny, borówki, jagody, porzeczki itp.
  • opcjonalnie słodzik/cukier dla osób, które ich używają

Przygotować silikonowe foremki na muffinki lub posmarować tłuszczem metalowe formy.

Wbić jajka do miski a następnie zmiksować.

Dodać rozpuszczony, letni olej kokosowy.

W drugim naczyniu wymieszać sól, sproszkowaną wanilię oraz opcjonalnie słodzik/cukier i dodać mąkę kokosową. Całość dokładnie wymieszać.

Połączyć ze sobą suche i mokre składniki.

Dodawać stopniowo po 1 łyżce zimnej wody ciągle mieszając. Mąka kokosowa wchłania wodę i należy ją dolewać do momentu uzyskania odpowiedniej konsystencji tak aby do ciasta łatwo było dodać owoce.

Dodać owoce i delikatnie wymieszać. Następnie ciasto umieścić w 6 foremkach.

Piec przez ok 15-20 minut w temperaturze 190° C aż uzyskają złoty kolor.

Smacznego!

BTW całości z malinami: 345 g, 1023 kcal, B 26 g, W 6 g, T 98 g.

BTW 1 babeczki: 58g, 171 kcal, B 9 g, W 1 g, T 16g.

Tagi: babeczki bez laktozy, bez cukru, bez glutenu, bez laktozy, bez maki, bez mleka krowiego, bezglutenowe, deser, deser niskowęglowodanowy, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gotowanie, high fat, jajka, keto, keto babeczki, keto muffinki, keto przepis, ketogenic, ketoza, kuchnia, lchf, low carb, low carb high fat, mąka kokosowa, maliny, muffinki, muffinki bez glutenu, muffinki bez laktozy, muffinki bezglutenowe, muscle-zone, mzkuchnia, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, olej kokosowy, otyłość, paleo, schudnij, węglowodany, zdrowe odżywianie, zdrowe produkty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *