CIASTO CZEKOLADOWE BEZ MĄKI

AleksandraLCHF
ciasto czekoladowe bez mąki
Kolejny przepis dla tych, którzy czasem lubią zjeść jakiś keto deser choć jedząc tłuste i bogate odżywczo posiłki ochota na słodkości jest dużo mniejsza a nawet znika tak jak u mnie. Dzisiaj dzielę się z Wami przepisem na ciasto czekoladowe, składające się tylko z czekolady, jajek i tłuszczu. Smaczne, proste i intensywnie czekoladowe. Idealne  dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu i laktozy.
ciasto czekoladowe bez mąki

Składniki:

  • 250 g gorzkiej czekolady min 80%
  • 150 g oleju kokosowego (keto, paleo, LCHF, bez laktozy) lub masła (opty, keto, LCHF)
  • 5 jajek
  • 1 szczypta soli
  • 1 łyżeczka wanilii
  • 200 g mleka kokosowego (keto, paleo, LCHF, bez laktozy) lub śmietany 36% (laktoza!)

Piekarnik rozgrzać do 160° C.

Tortownicę o ok 20-22 cm średnicy wyłożyć na dnie papierem do pieczenia a boki posmarować tłuszczem.

Czekoladę i olej kokosowy/masło roztopić w kąpieli wodnej lub w garnuszku często mieszając i pilnując żeby się nie przypaliły. Następnie odstawić do przestudzenia.

Rozdzielić białka od żółtek.

Białka ubić z odrobiną soli na sztywną pianę.

W drugiej misce ubić żółtka z wanilią do momentu aż masa będzie gładka.

Rozpuszczoną masę czekoladową wlać do żółtek ciągle mieszając i dobrze wymieszać.

Następnie całość wlać do białek i delikatnie ale dokładnie wymieszać.

Ciasto przelać do formy i stawić do piekarnika na 15-20 minut.

Można sprawdzić czy jest gotowe patyczkiem, ale nie będzie to wiarygodny test ponieważ ciasto ma być wilgotne ?

Ciasto najlepiej smakuje na zimno lub letnie z bitą śmietaną, serkiem mascarpone, owocami lub dżemem.

Ciasto można zatem przekroić wzdłuż jak biszkopt i przełożyć bitą śmietaną kokosową lub zwykłą albo serkiem mascarpone, pamiętając że w zależności od dodatków zmieni się BTW ciasta.

Aby przygotować bitą śmietanę kokosową należy oddzielić stałą część od części płynnej. Następnie stałą część ubić w mikserze. Śmietanka jest gotowa, gdy pojawiają się na niej „smugi”, tak jak w przypadku tradycyjnej bitej śmietany.

Smacznego!

BTW całego ciasta (czekolada, olej kokosowy, jajka) bez bitej śmietany: 3142 kcal, waga 700g, B 62g, T 286g, W 57g. BTW 1 kawałka przyjmując 16 kawałków ok 45g: B 3,9g, T 17,9g, W 3,6g.

Tagi: bez cukru, bez glutenu, bez laktozy, bez maki, bez mleka krowiego, bezglutenowe, bezglutenowe ciasto, ciasto bez glutenu, ciasto bez laktozy, ciasto bez mąki, ciasto czekoladowe, ciasto gluten free, deser, deser niskowęglowodanowy, dieta, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gluten free, gotowanie, high fat, keto ciasto, ketoza, kuchnia, lchf, low carb, low carb high fat, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, paleo, schudnij, węglowodany, zdrowe odżywianie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *