PĄCZKI KOKOSOWE BEZ GLUTENU I LAKTOZY (keto, LCHF, paleo, bez glutenu, laktozy i cukru)

AleksandraLCHF

Za miesiąc Tłusty Czwartek, więc mam  przepis na keto pączki w wersji bez laktozy. Są naprawdę pyszne, delikatne, naturalnie słodkawe, chrupiące z zewnątrz i miękkie w środku. Idealne  dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu i laktozy.

Polecam też obejrzeć filmik który nagrałam przy okazji oponek serowych, ale wskazówki dotyczące temperatury smażenia są uniwersalne dla wszystkich – nie tylko moich pączków – czyli tłuszcz nie może być zbyt gorący a optymalna temperatura to ok 170 stopni, żeby pączki/oponki nie paliły się i nie rozpadały.

Składniki:

  • 100 g śmietanki kokosowej lub stałej części schłodzonego mleka kokosowego
  • 40-45 g mąki kokosowej
  • 1 jajko
  • 2/3 łyżeczki proszku do pieczenia bez glutenu
  • szczypta wanilii
  • opcjonalnie słodzik np.ksylitol, erytrytol,  stewia (keto, LCHF) lub cukier (DO i osoby nie unikające cukru)
  • 400 g smalcu do smażenia (u mnie z gęsi ale może być też wieprzowy)

Wszystkie składniki poza smalcem dokładnie wymieszać dosypując mąki kokosowej w zależności od konsystencji ciasta. Powinno miękkie i niezbyt zbite ale takie żeby można formować kuleczki.

Smalec rozgrzać w wysokim i wąskim rondelku by smażyć w głębokim tłuszczu. Temperatura nie może być zbyt wysoka (ok 170 stopni) by oponki nie paliły się i nie rozpadały w tłuszczu. Smażyć jednorazowo 2-3 sztuki. W trakcie smażenia należy odwracać je na drugą stronę.

Gdy są złociste wyjmować i smażyć kolejne.

Po usmażeniu można opcjonalnie posypać słodzikiem w postaci pudru jak tradycyjne pączki bądź zrobić lukier np z ksylitolu bądź mleczka kokosowego i soku z limonki albo polewę czekoladową (olej kokosowy i kakao).

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *