OPONKI SEROWE LCHF (keto, LCHF, optymalne, bez glutenu i cukru)

AleksandraLCHF
Na pewno każdy kojarzy serowe oponki jako tuczące i niezdrowe, ale mam dla Was ich wersję niskowęglowodanową i wysokotłuszczową bez glutenu i cukru czyli idealną na dietach jak ketogenicznej czy LCHF.  Są naprawdę przepyszne, chrupiące z zewnątrz, mięciutkie i wilgotne w środku jak te tradycyjne. Polecam!
Składniki:

  • 200 g sera białego/twarogu tłustego (odradzam używania mielonych serów ponieważ oponki będą się rozpadały)
  • 2 jajka
  • 25-30 g mąki kokosowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta wanilii
  • opcjonalnie słodzik do smaku i/lub puder do posypania gotowych oponek
  • 400 g smalcu do smażenia

Wszystkie składniki poza smalcem dokładnie wymieszać dosypując mąki kokosowej w zależności od konsystencji ciasta. Nie należy używać miksera. ciasto nie powinno być zbyt gładkie ani rzadkie a wręcz może mieć grudki. Powinno być niezbyt zbite ale takie żeby można wałkować rulonik i kształtować oponkę. Można też robić kuleczki i smażyć małe pączki.

Smalec rozgrzać w wysokim i wąskim rondelku by smażyć w głębokim tłuszczu. Temperatura nie może być zbyt wysoka (ok 170 stopni) by tłuszcz nie wrzał zbyt mocno ponieważ wtedy oponki będą paliły się i rozpadały. W trakcie smażenia należy odwracać je na drugą stronę.

Gdy są złociste wyjmować i smażyć kolejne.

Po usmażeniu można opcjonalnie posypać słodzikiem w postaci pudru jak tradycyjne oponki czy pączki bądź zrobić lukier np z ksylitolu albo polewę czekoladową.

Smacznego!

BTW całości zależy od tego jak oponki chłoną tłuszcz dlatego należy zważyć pozostały po smażeniu tłuszcz by wiedzieć ile zużyto i zliczyć wszystkie składniki. U mnie było to ok 80 g smalcu.

Całość 317 g, 1113 kcal, B 33 g, T 100 g, W 14 g. W 100 g: 351 kcal, B 10 g, T 32 g, W 4 g.

Tagi: bez cukru, bez glutenu, bez maki, bezglutenowe, bezglutenowe śniadanie, deser, deser niskowęglowodanowy, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, fit, gluten free, high fat, keto, keto deser, keto oponki serowe, keto pączki, keto przepis, ketoza, lchf, low carb, low carb high fat, mzkuchnia, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, oponki, oponki serowe, otyłość, pączki, pączki bez glutenu, przepis, schudnij, węglowodany, zdrowe odżywianie

5 komentarzy

  1. Avatar

    Wyglądają przepysznie! Jednak jestem w trakcie odchudzania, więc raczej się nie skuszę. Zbilansowana dieta to u mnie podstawa. Staram się unikać kalorycznych posiłków. Ponadto codziennie ćwiczę tabatę i stosuję iqgreen, żeby efektywniej spalić tkankę tłuszczową. Pierwsze efekty już są. W ciągu dwóch tygodni pozbyłam się około 6 kg.

  2. Avatar

    przepraszam, ze po tak dlugim czasie od publikacji wpisu zapytam,
    czy mozna je usmazyc na oleju kokosowym?bo mam sporo, a srednio lubie w wiekszosci potraw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *