CIASTO CZEKOLADOWE Z AWOKADO (keto, LCHF, paleo)

AleksandraLCHF

Ciasto czekoladowe z awokado to zdrowy zamiennik deseru idealny nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu, laktozy i jajek. Orzechowa tarta wypełniona aksamitnym musem skradnie serce miłośników czekolady. Do tego bardzo szybka i prosta w wykonaniu a na dodatek nie wymaga pieczenia, więc nie ma ryzyka zakalca czy przypalenia.

 

Składniki na ciasto czekoladowe z awokado

Składniki na ciasto (forma 22 cm):

  • 200 g mąki migdałowej lub zmielonych ulubionych orzechów i migdałów
  • 60 g oleju kokosowego (keto, LCHF, paleo, bez laktozy)  lub masła klarowanego (keto, LCHF, optymalna)
  • 20 g kakao 100%
  • opcjonalnie słodzik np. ksylitol, erytrytol lub stewia itp. do smaku ( u mnie 10 g erytrolu)
Składniki na masę czekoladową:
  • 4-6 dojrzałych awokado (ok 700 g wydrążonego miąższu)
  • 50 g kakao
  • 40 g oleju kokosowego
  • opcjonalnie słodzik np. ksylitol, erytrytol lub stewia itp. do smaku (u mnie 60 g erytrolu)
  • ziarenka z 1 laski wanilii lub wanilia mielona
  • szczypta soli

Mąkę lub uprzednio zmielone migdały i orzechy wymieszać z kakao i opcjonalnie słodzikiem (sugeruję zmielić słodzik na puder).

Masło klarowane lub olej kokosowy rozpuścić a następnie dodać do miski z mąką migdałową/orzechową.

Całość wymieszać do uzyskania ciasta, którym należy wyłożyć spód formy lub tortownicy.

Formę z ciastem wstawić do lodówki by stwardniało.

Awokado przekroić na pół, wyjąć pestkę i wydrążyć miąższ łyżeczką.

Olej kokosowy rozpuścić i lekko przestudzić.

Awokado, olej, kakao, wanilię i opcjonalnie słodzik zblendować na gładką masę.

Krem wyłożyć na schłodzona tartę i ponownie wstawić do lodówki na kilka godzin lub na całą noc.

Ciasto czekoladowe z kremem z awokado można posypać płatkami migdałów, kawałkami orzechów lub wiórkami kokosowymi.

Smacznego!

BTW całości z podaną ilością słodzika bez dodatków na wierzchu: 940 g, 2246 kcal, B 30 g, T 210 g, W 72 g (w tym 50 g to błonnik z awokado). W 100 g: 239 kcal, B 3 g, T 22 g, W 8 g ( w tym 5 g błonnika z awokado)

Tagi: awokado, bez cukru, bez glutenu, bez jajek, bez laktozy, bez maki, bez mleka krowiego, bez pieczenia, bezglutenowe, ciasto bez mąki, ciasto bez pieczenia, ciasto raw, ciasto wegańskie, ciasto z awokado, deser, deser niskowęglowodanowy, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gluten free, gotowanie, high fat, keto, keto deser, keto przepis, ketoza, kokos, krem z awokado, kuchnia, lchf, low carb, low carb high fat, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, paleo, raw, schudnij, wegańskie, wege, wegetariańskie, węglowodany, zdrowe odżywianie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *