KETO GOFRY KOKOSOWE (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, laktozy i cukru)

AleksandraLCHF

Tradycyjne gofry mają w swoim składzie mleko i mąkę czyli to, co na dietach niskowęglowodanowych jest zakazane. Ale istnieje cała masa zamienników i dzisiaj dzielę się z Wami przepisem na gofry z wersji LCHF na bazie mąki kokosowej.

Składniki na 6 sztuk:

  • 6 jajek
  • 40 g oleju kokosowego
  • 40 g mąki kokosowej niskowęglowodanowej
  • 5 g proszku do pieczenia bez glutenu
  • 5 g cynamonu cejlońskiego i/lub wanilii w proszku
  • opcjonalnie szczypta soli himalajskiej
  • opcjonalnie słodzik, ksylitol lub cukier

Do miski wbić jajka oraz rozpuszczony olej kokosowy. Całość dokładnie zmiksować do uzyskania gładkiej i puszystej konsystencji.

Dodać sól, wanilię, cynamon, proszek do pieczenia oraz mąkę kokosową. Wszystko ponownie zmiksować na gładko.

Gotowe ciasto odstawić na 5 minut aby mąka wciągnęła płyn a ciasto nabrało odpowiedniej konsystencji.

Rozgrzaną gofrownicę nasmarować odrobiną oleju kokosowego a następnie wlewać gotowe ciasto.

Długość pieczenia zależy od mocy gofrownicy i Waszych preferencji ? My lubimy lekko rumiane.

Gotowe gofry podawać z bitą śmietaną, masłem orzechowym, sosem czekoladowym na bazie gorzkiej czekolady, leju kokosowego lub MCT, dżemem bez cukru lub orzechami. Jak zawsze ogranicza Was tylko makro i Wasza wyobraźnia ? Polecam również wersje wytrawne z jajkiem, boczkiem, kiełbasą chorizo.

Smacznego! ?

BTW samych gofrów bez dodatków i słodzików: 450 g, 1013 kcal, B 52 g, T 80 g, W 11 g. W 100 g: 225 kcal, B 12 g, T 18 g, W 2 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *