KREWETKI W MAŚLE CZOSNKOWYM (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu i laktozy)

AleksandraLCHF

Nie samym mięsem keto człowiek żyje i w prawidłowo skomponowanej diecie LCHF czyli wysokotłuszczowej i niskowęglowodanowej nie powinno zabraknąć również innych produktów jak chociażby podroby, ryby czy owoce morza. Te ostatnie są dobrym źródłem wysokowartościowego białka oraz witamin z grupy B, jodu, wapnia i selenu. Ryby, szczególnie morskie, zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3, które zapobiegają miażdżycy, obniżają cholesterol i pomagają w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi.

Osobiście nigdy nie byłam fanką owoców morza i dopiero odkąd przeszłam na dietę ketogeniczną zajadam się nimi 😉  Do przygotowania tego dania polecam świeże krewetki w pancerzu (mogą być gotowane) a na pewno poczujecie różnicę w smaku porównując do tych mrożonych.  Chociaż skorupki przechowuję też w zamrażalniku i przygotowuję sobie czasem klarowane masło krewetkowe przez dłuższe gotowanie skorup w maśle, albo opiekam i używam do wywaru do zupy rybnej 🙂

Składniki:
  • 500 g świeżych (u mnie gotowanych) krewetek królewskich w pancerzach
  • 100 g masła
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 papryczki chilli drobno posiekanej
  • natka pietruszki
  • pieprz
  • sól

Masło rozgrzać na patelni. Ułożyć świeże krewetki i dodać wyciśnięty czosnek oraz drobno pokrojoną papryczkę chilli.

Smażyć po 2-3 minuty z każdej strony.

Na 2 minuty przed końcem smażenia dodać posiekaną natkę pietruszki, sól oraz pieprz.

  • Tak przyrządzone krewetki są gotowe do podania np z miksem sałat i ulubionymi warzywami.

Krewetkę  należy obierać od urwania głowy, potem ogona i zdjęcia pancerza. Można ją lekko rozkroić z góry wzdłuż i oczyścić.

Smacznego! ?

BTW dla 100 g krewetek królewskich z masłem (20g) bez dodatków: 362 kcal, B 17g, T 26 g, W 1 g.

 

Tagi: bez glutenu, bez jajek, bez laktozy, bez maki, bez mleka krowiego, bezglutenowe, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gluten free, gotowanie, high fat, keto, keto przepis, ketoza, kolacja, krewetki, kuchnia, lchf, low carb, low carb high fat, lunch, lunch niskowęglowodanowy, muscle-zone, mzkuchnia, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, obiad, odchudzanie, otyłość, owoce morza, paleo, schudnij, sea foods, shrimps, tłuszcze, węglowodany, zdrowe kwasy tłuszczowe, zdrowe odżywianie, zdrowe produkty, zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *