KREWETKI W MAŚLE CZOSNKOWYM (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu i laktozy)

AleksandraLCHF

Nie samym mięsem keto człowiek żyje i w prawidłowo skomponowanej diecie LCHF czyli wysokotłuszczowej i niskowęglowodanowej nie powinno zabraknąć również innych produktów jak chociażby podroby, ryby czy owoce morza. Te ostatnie są dobrym źródłem wysokowartościowego białka oraz witamin z grupy B, jodu, wapnia i selenu. Ryby, szczególnie morskie, zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3, które zapobiegają miażdżycy, obniżają cholesterol i pomagają w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi.

Osobiście nigdy nie byłam fanką owoców morza i dopiero odkąd przeszłam na dietę ketogeniczną zajadam się nimi 😉  Do przygotowania tego dania polecam świeże krewetki w pancerzu (mogą być gotowane) a na pewno poczujecie różnicę w smaku porównując do tych mrożonych.  Chociaż skorupki przechowuję też w zamrażalniku i przygotowuję sobie czasem klarowane masło krewetkowe przez dłuższe gotowanie skorup w maśle, albo opiekam i używam do wywaru do zupy rybnej 🙂

Składniki:
  • 500 g świeżych (u mnie gotowanych) krewetek królewskich w pancerzach
  • 100 g masła
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 papryczki chilli drobno posiekanej
  • natka pietruszki
  • pieprz
  • sól

Masło rozgrzać na patelni. Ułożyć świeże krewetki i dodać wyciśnięty czosnek oraz drobno pokrojoną papryczkę chilli.

Smażyć po 2-3 minuty z każdej strony.

Na 2 minuty przed końcem smażenia dodać posiekaną natkę pietruszki, sól oraz pieprz.

  • Tak przyrządzone krewetki są gotowe do podania np z miksem sałat i ulubionymi warzywami.

Krewetkę  należy obierać od urwania głowy, potem ogona i zdjęcia pancerza. Można ją lekko rozkroić z góry wzdłuż i oczyścić.

Smacznego! ?

BTW dla 100 g krewetek królewskich z masłem (20g) bez dodatków: 362 kcal, B 17g, T 26 g, W 1 g.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *