Najskuteczniejsze ćwiczenia na ABSy

ffff

Dziś chciałabym się z Wami podzielić moimi ulubionymi ćwiczeniami na brzuchy. Ostrzegam, nic rewolucyjnego tu nie zobaczycie, to są trzy podstawowe ćwiczenia, które zawsze wykonujemy razem z moim Mariuszem podczas treningu brzucha! Wydają się proste i pewnie każdy je zna, pytanie jak często je robicie i czy poprawnie technicznie. A są to bardzo skuteczne ćwiczenia, jeśli chodzi o wyrobienie mięśni brzucha.

Wiele osób uważa, że codziennie katuje brzuchy na siłowni :). Hmm ..to nie jest zły pomysł, by robić je po każdym treningu siłowym, choć po 15 minut dziennie (taki system stosował Arnold Schwarzenegger), ale mi najzwyczajniej na świecie tak się nie chce. Traktuje trening brzucha jak każdą inną partię mięśniową, staram się je robić ok 3 razy w tyg.

Piszą do mnie dziewczyny ( i nie tylko), które proszą o opisanie im przykładowych ćwiczeń na ABSy, które wykonuję. I jak im podaje, często z dużą dokładnością ilości serii oraz powtórzeń, słyszę w odpowiedzi to samo... Łee ja to robiłam, i to sto powtórzeń rano i wieczorem.. nic nowego, na pewno nie chcesz mi zdradzić, albo pewnie bierzesz coś i do tego jeszcze dobre geny... (okeeeeej :/).Oczywiście każdorazowo wspominam o tym, co moim zdaniem jest równie ważne- o żywieniu, regularnych posiłkach, o czystym jedzeniu, o zwracaniu uwagi na ilość cukrów w produkcie, itd., że nie bez powodu na każdej fitnessowej stronie przeczytasz: sukces w budowaniu mięśni stanowi w 70% dieta, a tylko w 30% treningi. Sam trening mięśni brzucha, nie spala tkanki tłuszczowej wokół pasa (przypominam o poprzednim artykule, gdzie pisałam o micie dotyczącym „punktowej redukcji tłuszczu”). Treningiem siłowym wyrabiamy mięśnie brzucha, jednak bez dodatkowej odpowiedniej diety (czystej michy;)) i cardio, nie stracimy warstwy tłuszczu, która nam je zakrywa!

Poniżej zamieszczam filmiki z ćwiczeniami:

1. proste skłony.

Wskazówki:

-Zwijacie się, jak tubkę od pasty do zębów;P

-Stopy trzymacie jak najbliżej pośladków. Możecie je, tak jak ja w filmiku podeprzeć o bieżnię, drabinki, coś odstającego, bądź po prostu trzymajcie stopy na ziemi (nieco trudniej).

-Odkładacie głowę i całe plecy na ziemię.

-Trzymacie przyklejone lędźwie do maty! ( mi sprawia to dużą trudność, bo mam problem z lordozą).

2. skosy

Wskazówki - j.w.

3. podnoszenie nóg do góry

- genialne na dolną partię brzucha, z którą najczęściej mamy problemy; skupcie się na niej!

-trzymacie się za głową bramy, bieżni, drabinki, bądź ręce wkładamy pod pupę;)

- tyłek lekko unosimy, nie za wysoko, by poczuć spięcie,

- nogi proste; można dotknąć nimi ziemi

- lędźwie! przykleić do maty!

Polecam każde z tych ćwiczeń wykonywać w paru seriach po ok 20-30 powtórzeń.

Powodzenia!!:)

 

A jeśli macie partnera, który z Wami trenuje, możecie spróbować takiej wersji ;P 😀

Buziaki fit-freaki!!:*

Karola Kocięda

Tagi: abs, brzuch, trening brzucha