SOCZYSTA KARKÓWKA DUSZONA

AleksandraLCHF
Karkówka oraz inne tłuste mięsa to popularne produkty, jakie pojawiają się w dietach LCHF a szczególnie podczas adaptacji by zmniejszyć ilość tłuszczu dolewanego, jaki trzeba dodać do chudszych mięs. Tym razem mam dla Was przepis na smaczną, aromatyczną, delikatną, rozpływającą się w ustach karkówkę. Podobnie jak inne posiłki w stylu: mięso, tłuszcz i warzywa doskonale sprawdza się szczególnie u osób rozpoczynających dietę z racji łatwiejszego wyliczenia proporcji BTW takiego posiłku. Idealne  dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu, jajek czy laktozy.

Składniki:

  • 1 kg karczku bez kości
  • 3 duże cebule
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • słodka papryka
  • smalec

Mięso umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem i pokroić w plastry ok 1,5 cm grubości.

Pokrojone mięso przykryć folią i rozbić lekko tłuczkiem.

Następnie oprószyć z obu stron solą, pieprzem i słodką papryką.

Na rozgrzany, smalcu obsmażać mięso krótko z każdej strony.

Naczynie żaroodporne posmarować smalcem i układać w nim obsmażone kawałki karkówki.  Całość podlać 5-6 łyżkami wody, przykryć i piec w piekarniku przez 30 minut w temperaturze 180 °C.

Po 30 minutach przewrócić każdy kawałek mięsa na drugą stronę, podlewając w razie potrzeby dodatkowo wodą (2-3 łyżki). Przykryć i ponownie wstawić do piekarnika na kolejne 15 minut.

Cebulę pokroić w piórka i zeszklić na tłuszczu, który pozostał z obsmażania mięsa.

Gotową cebulę wyłożyć na mięso razem z tłuszczem, przykryć i ponownie wstawić na 15 minut do piekarnika. Dzięki cebuli, która puszcza sok karkówka mięknie i staje się jeszcze bardziej soczysta i aromatyczna.

Podawać z ulubionymi warzywami niskowęglowodanowymi w formie surówki lub gotowanych.

Tagi: bez glutenu, bez jajek, bez maki, bezglutenowe, dieta, dieta niskowęglowodanowa, dieta optymalna, dieta paleo, duszona karkówka, fit, gluten free, gotowanie, high fat, karczek, karkówka, kuchnia, lchf, low carb, low carb high fat, lunch, lunch niskowęglowodanowy, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, paleo, schudnij, soczysta karkówka, węglowodany, zdrowe odżywianie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *