Zdrowie a styl życia

Avatar

Jesteś tym, co jesz. Wyglądasz tak, jak sobie na to zapracujesz. Z pewnością te hasła znane są nam wszystkim bardzo dobrze. Wielu wydaje się, że zła dieta, brak ruchu lub różnego rodzaju uzależnienia, nie mają tak naprawdę żadnego wpływu na to, jak wygląda nasz zegar biologiczny. Nieprawda! Zły styl życia ma ogromne znaczenie zarówno dla naszego samopoczucia, dla kwestii zdrowia, jak również i dla samego wyglądu.

Jeśli stosujemy niewłaściwą dietę, w wolnej chwili siedzimy tylko na kanapie, a do tego palimy papierosy i zażywamy w nadmiarze alkohol, to bez wątpienia wpływamy na to, z jaką prędkością tyka nasz zegar biologiczny. Przez niewłaściwy styl życia, możemy dodać sobie nawet kilka dobrych lat.

***

Życie to najcenniejszy dar, jaki każdy z nas posiada. Nie idzie go kupić tak naprawdę za żadne pieniądze. Czyż więc nie powinno zależeć nam na tym, by poprzez odpowiedni styl życia, móc żyć jak najdłużej? Liczne badania pokazują, że przy zdrowej diecie, ruchu i braku uzależnień, jesteśmy w stanie przedłużyć nasze życie nawet o 10 lat. Niemożliwe? A jednak!

Odpowiednie czynniki, które związane są ze stylem bycia, mają ogromne znaczenie dla naszego zdrowia, jak również i dla długości życia. Nadwaga i otyłość, a także używki to przysłowiowy gwóźdź do trumny, jeśli w grę wchodzi długość naszego życia. Zmieniając swoje podejście, stawiając na zbilansowaną, pełnowartościową dietę, a do tego zamiast siedzenia w miejscu wybierając ruch – można zmniejszyć ryzyko chorób i jednocześnie postawić na dłuższe życie. Czy może więc być coś bardziej cennego?

Czynniki wpływające na jakość życia

Wśród licznych czynników, jakie brano pod uwagę, najważniejszymi, wpływającymi na jakość i długość życia należą: niepalenie, aktywność fizyczna, umiarkowana ilość alkoholu, dobrej jakości dieta, a także i utrzymanie umiarkowanej wagi, a więc BMI poniżej 25.

Na zdrowy styl życia składają się proste elementy. Skoro mogą one mieć wpływ na to, czy zachorujemy na poważne choroby, a w konsekwencji czy umrzemy wcześniej czy później, to czyż nie powinniśmy na to właśnie stawiać. Czasami wystarczy 30 minut dziennie spaceru, pełnowartościowa dieta bez węglowodanów prostych i niezdrowych tłuszczy, wypijanie 2 litrów wody dziennie. Czy to naprawdę tak dużo? A jeśli chodzi o uzależnienia, czy nie lepiej zacząć walkę, by z nimi walczyć, niż dać się im zniszczyć?

  • koniec dla papierosów

Papierosy to prawdziwa plaga, jeśli w grę wchodzą używki. Pali znaczna część społeczeństwa. Rzadko kiedy ktoś zdaje sobie sprawę z tego, że palenie może znacząco wpłynąć na długość życia. Sami się trujemy płacąc jeszcze za to pieniądze. Warto więc zastosować takie rozwiązania i podjąć takie działania, by móc tym papierosom powiedzieć stanowcze nie. Nie tylko zaoszczędzimy pieniądze, ale również i poprawimy jakość swojego życia.

  • umiar w alkoholu

Alkohol jest szkodliwy, gdyż działa on bardzo niekorzystnie na nasz układ nerwowy. O ile jednak spożywamy go w małych ilościach i okazjonalnie, nie robi większego spustoszenia w naszym organizmie. Jeśli jednak pijemy za dużo, ma on ogromny wpływ na coraz gorszą pracę narządów i układów, w konsekwencji prowadząc do chorób, a dalej do zdecydowanie szybszej śmierci.

  • aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna jest niezwykle ważna w naszym życiu. 30 minut ruchu dziennie może mieć ogromny wpływ na to, jak będziemy się czuć i jak będzie funkcjonował nasz organizm. Z całą pewnością warto więc stawiać na jak największą jego ilość w naszym życiu. Możemy biegać, jeździć na rowerze, chodzić na siłownię, możemy chodzić na fitness, jak również i spacerować. Każda forma aktywności jest dobra, dlatego też stanowić powinna podstawę życia każdego człowieka, bez względu na wiek.

  • dieta

To klucz tak naprawdę wszystkiego. Dieta stanowi blisko 70% skuteczności, jeśli chodzi o nasz wygląd, samopoczucie i zdrowie. Ważne jest to, jak dobieramy składniki, co eliminujemy i jakie produkty wybieramy. Warto na pewno stawiać na pełnowartościowe białko, na zdrowe tłuszcze i na węglowodany złożone. Cenny jest błonnik, warzywa strączkowe, owoce w odpowiedniej ilości, które są źródłem witaminy C. Im lepiej skomponowana dieta, tym lepsze są tego efekty w postaci zdrowia. Na tym powinniśmy się skupić i to właśnie stanowić powinno dla nas element nadrzędny.

  • utrzymanie odpowiedniej masy ciała

Otyłość prowadzi do bardzo poważnych chorób, a w konsekwencji do śmierci. Otłuszczone narządy, nadmiar kilogramów, problemy z sercem, z poruszaniem się. Im BMI jest wyższe, tym ryzyko chorób i śmierci większe. Powinniśmy więc robić wszystko, co w naszej mocy, aby zachować przy współczynniku tym odpowiednią formę.

Czy tak wiele trzeba, by żyć dłużej i cieszyć się życiem na 100%? Czasami drobne zmiany mogą mieć ogromne znaczenie, dlatego też warto zacząć od dziś, bo jutro może być za późno.

Tagi: odchudzanie, układ nerwowy, zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *