4 porady które pomogą Twojemu organizmowi lepiej wchłaniać witaminę D

Jakub Kola

Samo stanie na słońcu czy przyjmowanie suplementów z witaminą D nie wystarczy. Musisz się upewnić, że Twoje ciało wchłania oferowaną przez Ciebie witaminę D. Warto zatem zwrócić uwagę na to, jak twoje ciało wchłania witaminę D.


Witamina D w pigułce

Witamina D jest witaminą rozpuszczalną w tłuszczach, która jest wymagana dla ludzi w każdym wieku aby utrzymać swój organizm w homeostazie. Witamina ta działa jako prohormon, ponieważ pomaga w regulacji genów, poprawiając odporność i jest zaangażowany w absorpcję wapna, które jest niezbędny dla zdrowia kości i kręgosłupa.

Podczas gdy możesz stać na słońcu przez 20 minut dziennie lub nawet uzupełniać dietę suplementami z witaminą D nie gwarantuje to, że Twój organizm wchłania całą przyjmowaną dawkę tej witaminy.

Więc, jak poprawić wchłanianie tej kluczowej witaminy?

Ilość witaminy D w Twoim suplemencie ma znaczenie

Cokolwiek jesz, ilość ma znaczenie i tak jest w przypadku witaminy D. Sugerujemy, abyś wraz z lekarzem ustalił prawidłowe dawkowanie tych suplementów dla swojego organizmu i zastosował się do jego sugestii.

Czas przyjmowania tych suplementów ma również znaczenie dla lepszego wchłaniania. Suplementy z Witaminą D powinny być podejmowane wraz z którymś z głównych posiłków dnia - śniadaniem, obiadem lub kolacją.

Rekomendowana Witamina D - Apollo's Hegemony Vitamin D3
Rekomendowana Witamina D - Apollo's Hegemony Vitamin D3

Skoncentruj się również na innych składnikach odżywczych

Dla lepszego wchłaniania witaminy D, musisz włączyć do swojej diety witaminę K, magnez i cynk. Przyspieszają one proces wchłaniania i zmniejszają prawdopodobieństwo niedoboru witaminy D.

Jedz masło klarowane i zdrowe olejki

Jeśli jesteś na ścisłej diecie i unikasz zdrowych tłuszczów, to witamina D nigdy nie będzie w stanie dobrze przyjąć się w Twoim organizmie. Masło klarowane lub inne zdrowe tłuszcze przyjmowane z umiarem nigdy nie powinny zaszkodzić. A ponieważ witamina D jest substancją odżywczą rozpuszczalną w tłuszczach, potrzebuje ona zdrowego tłuszczu dla lepszego wchłaniania.

Niestety tłuszcz ma naprawdę złą reputację i często ludzie rezygnują z niego bez zastanowienia. Spróbuj jeść 3 do 4 łyżek oleju lub masła klarowanego dziennie. Możesz zjeść dwie łyżki Masło klarowane i jedną łyżkę oleju, lub na odwrót. Po prostu nie rezygnuj kompletnie z tłuszczu by wspierać dostępność Witaminy D w Twoim organizmie!

Unikaj stresu

Kiedy jesteś zestresowany, twoje ciało uwalnia hormony, które wpływają na twoje jelita i mogą prowadzić do nieprawidłowego ich działania co w rezultacie negatywnie wpływa na stan Twoich jelit. Faktem jest, że witamina D jest wchłaniana w jelicie i dlatego twoje zdrowie jelita odgrywa ważną rolę w jego wchłanianiu. Musisz więc utrzymywać swoje jelito w dobrym stanie, a mogą Ci w tym pomóc między innymi dobrze dobrane probiotyki.

Tagi: wchłanianie witaminy d, witamina d, witamina d3

Jeden komentarz

  1. Avatar

    You actually make it seem so easy with your presentation but I to find this matter to be really something which I believe I would never understand.
    It sort of feels too complicated and very large for me.
    I’m taking a look ahead on your subsequent publish, I will
    attempt to get the dangle of it!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *