Najlepsze i najgorsze formy magnezu w suplementach

Ela

Ostatnie badania szacują, że od 60% do 80% Amerykanów cierpi na niedobór magnezu.

Przestawiamy dzisiaj krótki przegląd najlepszych – i najgorszych – form magnezu zawartych w suplementach diety dostępnych na rynku. Magnesium Malate 625mg

Zacznijmy od listy dobrych form. Poniżej przedstawiamy najlepsze formy magnezu:

Węglan magnezu — Węglan magnezu jest popularną biodostępną formą magnezu, która właściwie przekształca się w chlorek magnezu, kiedy łączy się z kwasem solnym w żołądku. Jest to dobry wybór dla osób cierpiących na niestrawność i refluks, ponieważ wykazuje właściwości zobojętniające.

Chlorek magnezu – Mimo że chlorek magnezu zawiera jedynie ok. 12% wolnego magnezu, charakteryzuje się on imponującym tempem wchłaniania i jest najlepszą formą magnezu zażywaną w celu oczyszczania komórek i tkanek z toksyn. Ponadto, chlorek (nie mylić z chlorem, toksycznym gazem), wspiera funkcje nerek oraz może  pobudzić ospały metabolizm.

Cytrynian magnezu — Cytrynian magnezu jest najpopularniejszym suplementem, prawdopodobnie dlatego, że jest niedrogi i łatwo wchłanialny. Ponieważ kwas cytrynowy jest delikatnie przeczyszczający, cytrynian magnezu jest nie tylko źródłem magnezu, ale również pomaga w zaparciach. Jest świetnym wyborem dla osób z problemami z odbytem lub okrężnicą, ale nie jest odpowiedni dla osób z luźnym stolcem.

Magnesium L-ThreonateGlicynian magnezu —Glicynian magnezu (magnez przyłączony do glicyny, zbędnego aminokwasu), jest jednym z najbardziej biodostępnych i najlepiej wchłanialnych form magnezu oraz jest najmniej skłonny do wywołania biegunki. Jest to najbezpieczniejsza opcja aby uzupełnić długotrwałe braki.

Jabłczan magnezu – Jabłczan magnezu jest znakomitym wyborem dla osób cierpiących z przemęczenia, ponieważ kwas jabłkowy – naturalny kwas owocowy obecny w większości tkanek organizmu – jest ważną składową enzymów, które odgrywają kluczową rolę w syntezie ATP i produkcji energii. Ponieważ wiązania jonowe magnezu i kwasu jabłkowego są łatwo przerywane, jabłczan magnezu jest również wysoce rozpuszczalny.

Taurynian magnezu — Taurynian magnezu jest najlepszym wyborem dla osób z problemami z układem sercowo-naczyniowym, ponieważ znany jest z zapobiegania arytmii i ochrony serca przed uszkodzeniami spowodowanymi zawałem. Taurynian magnezu jest łatwo wchłanialny (magnez i tauryna stabilizują błony komórkowe) oraz nie wykazuje przeczyszczających właściwości.

Które formy są zatem najgorsze?

Asparaginian magnezu oraz glutaminian magnezu – unikaj tych dwóch form magnezu jak ognia. Kwas glutaminowy i kwas asparaginowy są składnikami aspartamu, niebezpiecznego sztucznego słodzika i obie te formy stają się neurotoksyczne kiedy odłączają się od innych aminokwasów.

Tlenek magnezu — Tlenek magnezu jest najpopularniejszą formą magnezu sprzedawaną w aptekach, ale forma ta nie jest chelatowana i jej poziom wchłaniania jest bardzo słaby w porównaniu do powyżej wymienionych form magnezu.

Siarczan magnezu — Siarczan magnezu, również nazywany solą Epsom jest znakomitą pomocą w zaparciach, ale niebezpiecznym źródłem magnezu pokarmowego, ponieważ przedawkowanie jest bardzo łatwe.

Tagi: chlorek magnezu, cytrynian magnezu, glicynian magnezu, jabłczan magnezu, magnez, minerały, siarczan magnezu, tlenek magnezu, węglan magnezu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *