Najlepsze i najgorsze formy magnezu w suplementach

Ostatnie badania szacują, że od 60% do 80% Amerykanów cierpi na niedobór magnezu. Przestawiamy dzisiaj krótki przegląd najlepszych – i najgorszych – form magnezu zawartych w suplementach diety dostępnych na rynku.


Poniżej przedstawiamy najlepsze formy magnezu

Węglan magnezu

Węglan magnezu jest popularną, wysoce biodostępną formą magnezu, która właściwie przekształca się w chlorek magnezu, kiedy łączy się z kwasem solnym w żołądku. Jest to dobry wybór dla osób cierpiących na niestrawność i refluks, ponieważ wykazuje właściwości zobojętniające zbyt kwaśne środowisko układu pokarmowego.

Chlorek magnezu

Mimo że chlorek magnezu zawiera w swojej cząsteczce jedynie ok. 12% wolnego magnezu, charakteryzuje się on imponującym tempem wchłaniania i jest najlepszą formą magnezu zażywaną w celu oczyszczania komórek i tkanek z toksyn. Ponadto, sam chlorek (nie mylić z chlorem, toksycznym gazem), wspiera funkcje nerek oraz może zwiększyć tempo metabolizmu.

Cytrynian magnezu

Cytrynian magnezu jest najpopularniejszą formą magnezu, prawdopodobnie dlatego, że jest niedrogi i łatwo wchłanialny. Ponieważ kwas cytrynowy wykazuje lekkie właściwości przeczyszczające, cytrynian magnezu jest nie tylko źródłem magnezu, ale również pomaga w zaparciach. Jest świetnym wyborem dla osób z problemami ze zbyt niską aktywnością układu trawiennego lub okrężnicą, ale nie jest odpowiedni dla osób cierpiących na regularne biegunki.

Glicynian magnezu

Glicynian magnezu (magnez przyłączony do cząsteczki glicyny - jednego z najbardziej istotnych dla naszego organizmu aminokwasów), jest jednym z najbardziej biodostępnych i najlepiej wchłanialnych form magnezu oraz jest najmniej skłonny do powodowania negatywnych reakcji ze strony układu trawiennego. Jest to najbezpieczniejsza forma dla długotrwałej suplementacji magnezu.

Rekomendowany suplement z glicynianem magnezu - Apollo's Hegemony Magnesium Bisglycinate
Rekomendowany suplement z glicynianem magnezu - Apollo's Hegemony Magnesium Bisglycinate

Jabłczan magnezu

Jabłczan magnezu jest znakomitym wyborem dla osób cierpiących na przemęczenie, ponieważ kwas jabłkowy – naturalny kwas owocowy obecny w większości tkanek organizmu – jest ważną składową enzymów, które odgrywają kluczową rolę w syntezie ATP i produkcji energii. Ponieważ wiązania jonowe magnezu i kwasu jabłkowego są łatwo przerywane, jabłczan magnezu jest również wysoce rozpuszczalny, absorbowalny i przyswajalny przez nasz organizm.

Taurynian magnezu

Taurynian magnezu jest najlepszym wyborem dla osób z problemami z układem sercowo-naczyniowym, ponieważ znany jest z zapobiegania arytmii i ochrony serca przed uszkodzeniami spowodowanymi zawałem mięsnia sercowego. Taurynian magnezu jest łatwo wchłanialny (magnez i tauryna stabilizują błony komórkowe) oraz nie wykazuje właściwości przeczyszczających .

Rekomendowany suplement z taurynianem magnezu - Apollo's Hegemony Magnesium Taurate
Rekomendowany suplement z taurynianem magnezu - Apollo's Hegemony Magnesium Taurate

Które formy magnezu są zatem najgorsze?

Tlenek magnezu

Tlenek magnezu jest najpopularniejszą formą magnezu sprzedawaną w aptekach, ale forma ta nie jest chelatowana i jej poziom wchłaniania jest bardzo słaby w porównaniu do powyżej wymienionych form magnezu.

Siarczan magnezu

Siarczan magnezu, również nazywany solą Epsom jest znakomitą pomocą w zaparciach, ale niebezpieczny dla suplementowania magnezu samego w sobie, ponieważ jego przedawkowanie jest bardzo łatwe i może prowadzi do rozstroju żołądkowego.

Sprawdź najlepsze formy magnezu, które możesz dla siebie wybrać.

Tagi: chlorek magnezu, cytrynian magnezu, glicynian magnezu, jabłczan magnezu, magnez, minerały, siarczan magnezu, taurynian magnezu, tlenek magnezu, węglan magnezu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *