Gofry low-carb

Wojciech Nowosada
Przepis na low-carb gofry

Niech pierwszy kamieniem rzuci, komu nieczyste myśli ze słodkościami nie gnębiły głowy podczas diety z ograniczeniem węglowodanów. Podczas dietetycznych restrykcji jedną z kluczowych składowych sukcesu jest atrakcyjność potraw, które muszą zaspokoić potrzeby nie tylko ciała, ale i umysłu. A cóż lepiej zaspokoi dietetyczne pragnienia niż gofry?

Gofry low-carb - przepis

Składniki:

• 2 jaja
• 25 g masła
• 50 g odżywki białkowej
• 35 g mąki kokosowej
• 35 g mleka (krowiego lub „mleka” migdałowego/sojowego, wedle upodobań)
• opcjonalnie słodzik
masło z nerkowców (ale tylko trochę)

Odżywkę i mąkę mieszamy, wbijamy jajka od kur szczęśliwych i pełnych entuzjazmu, by i nasze danie przesiąknięte było radością. Dodajemy następnie mleko (lub „mleko”) i roztopione, płynne masło mieszając całość długo i energicznie, aby przygotować się nieco na kaloryczną bombę, która niedługo trafi na nasz talerz. Amatorzy ekstremalnej słodkości wesprzeć się mogą odrobiną słodzika. Powstałą masę wylewamy na rozgrzaną gofrownicę i czekamy aż płynna breja przybierze kształt apetycznych wafli i zyska chrupiącą, rumianą otoczkę. Gotowe gofry przekładamy na talerz i smarujemy masłem z nerkowców w rozsądnej ilości, gdyż węglowodany występują w nich w ilościach obfitszych niż w innych typach orzechów/nasion. Bardziej tłustą wariacją jest dodanie także serka mascarpone, co wniesie dodatkowy walor smakowy.

Bon Appetit!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *