PLACKI Z CUKINII BEZ MĄKI, GLUTENU I LAKTOZY

AleksandraLCHF

Dzisiaj dzielę się z Wami przepisem na placki z cukinii, które z powodzeniem zastępują tradycyjne placki ziemniaczane. Na ogół podaję je na obiad z gulaszem węgierskim albo jako kolację lub przystawkę podczas spotkań z różnego rodzaju sosami np. z dipem czosnkowym i dużą ilością koperku.

Składniki na ok 10 sztuk:

  • 600 g startej cukinii
  • 100 g cebuli
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 3 jajka
  • 100 g tłuszczu do smażenia: smalec, olej kokosowy, masło klarowane
  • sól himalajska
  • pieprz czarny
  • curry
  • 15 g koper

Cukinię umyć, poodcinać końce a następnie bez obierania zetrzeć na grubych oczkach tarki lub robota kuchennego.

Wyłożyć na sitko, posolić i odstawić na 15-20 minut.

Cukinię odcisnąć z nadmiaru wody. Można użyć również ręczników papierowych. Im mniej wody, tym lepiej.

Opcjonalnie można ciasto zagęścić za pomocą łupin babki jajowatej (1-2 łyżki) lub startego sera mozzarella (jeśli nie unikasz laktozy).

Czosnek przecisnąć przez praskę a cebulę zetrzeć na tarce o najmniejszych oczkach.

Koperek drobno posiekać.

Wszystkie warzywa połączyć, dodać jajka i przyprawy a następnie dokładnie wymieszać.

Smażyć małe i płaskie placuszki na dobrze rozgrzanym tłuszczu.

Smacznego!

BTW całości bez łupin i mozzarelli: 820 g, 1046 kcal, B 6 g, W 34 g, T 101 g. W 100 g: 128 kcal, B 1 g, W 4 g, T 12 g. Makro należy podbić odpowiednimi dodatkami w postaci mięsnych gulaszy, ryb bądź dipów.

Tagi: bez glutenu, bez laktozy, cukina, dieta, dieta ketogeniczna, fit, fit lunch, fit obiad, gluten free, high fat, keto, keto przepis, ketoza, lactose free, lchf, low carb hihg ft, lunch, mzkuchnia, obiad, odchudzanie, paleo, placki cukiniowe, placki z cukinii, placuszki cukiniowe, placuszki z cukinii, przepis, tłuszcze, węglowodany, zdrowe kwasy tłuszczowe, zdrowe produkty, zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *