Podkręć swój metabolizm naturalnie

Z czasem twój naturalny poziom metabolizmu zaczyna zwalniać, powodując wzrost wagi i trudności w zrzuceniu zbędnych kilogramów pomimo diety. To może doprowadzić do wzrostu wagi o 0,5 – 1 kg rocznie u przeciętnego mężczyzny lub kobiety. Na szczęście, istnieje wiele naturalnych sposobów, by podkręcić metabolizm, aby Twój organizm prawidłowo funkcjonował. Jak zatem podkręcić metabolizm?

Kofeina

Kofeina to jeden z najlepiej udokumentowanych i najobszerniej przebadanych stymulantów stosowanych na całym świecie. Niezliczone badania sugerują, że zaopatrywanie organizmu w kofeinę i inne stymulanty może pomóc podkręcić metabolizm szybko i efektywnie. Wypróbuj picie kawy, herbaty lub przedtreningówek, aby dostać szybkiego „kopa”, kiedy czujesz się ospały.

Pij więcej wody

Ostatnimi czasy rekomendowane ilości dziennego spożycia wody zdają się podlegać ciągłym zmianom. W niedawnych badaniach, niemieccy naukowcy odkryli, że wypicie 6 szklanek zimnej wody w ciągu dnia może pomóc spalić prawie 50 dodatkowych kalorii każdego dnia. Z upływem czasu, daje nam to utratę na poziomie dwóch kilogramów rocznie.

Zwiększ spożycie białka

Skład mięśni jest odpowiedzialny za delikatny wzrost w ilości spalonych kalorii każdego dnia. Rzekomy wynik to zwykle od 7 do 50 kalorii podczas spoczynku na każdy funt wagi mięśni w naszym ciele. Mimo że może być ciężko dokładnie określić dokładną ilość kalorii spalanych na kilogram masy mięśni, wzrost masy mięśniowej bezpośrednio przekłada się na poziom metabolizmu, a wspomóc go może zwiększone spożycie białka.

Jedz śniadanie

Istnieje wiele powodów, dla których śniadanie jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Zjedzenie zdrowego śniadania, takiego jak owsianka z dodatkiem białka może zapewnić naszemu organizmowi potrzebny zastrzyk energii. To może pomóc podkręcić metabolizm po okresie snu i zapewnić energię niezbędną do rozpoczęcia dnia.

Ogranicz alkohol

Alkohol jest obcą substancją dla naszego organizmu i traktowaną przez niego jak trucizna. Niestety, alkohol musi zostać spalony przez organizm zanim rozpocznie on na nowo spalać tłuszcz. To nie tylko może mieć bezpośredni wpływ na hormony i metabolizm, ale może również utrudniać wzrost mięśni.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, jak przyspieszyć metabolizm. Nie zapominaj również o śnie, bo jest on bardzo istotny w kontekście odchudzania.

Tagi: białko, kalorie, kofeina, metabolizm, stymulanty, woda, zdrowie