POMYSŁY NA ZDROWE I PYSZNE ŚNIADANIA

Ola

Śniadanie to bardzo ważny posiłek, jedni potrafią jednak obyć się bez niego, ale są też osoby, które nie ruszą się bez śniadania z domu! Jednak są to pomysły nie tylko dla tych drugich, bo poniższe przepisy tak na prawdę idealnie nadają się na każdy posiłek dnia 😉
Są mega proste i nie wymagają długiego stania w kuchni, sami sprawdźcie 😉

SZAKSZUKA  (około 290kcal/15gB/15gW/18gT)

SKŁADNIKI:
▪️1 duży pomidor
▪️2 jajka
▪️2 pieczarki
▪️10g masła/oleju
▪️Kromka chleba (polecam pełnoziarnisty)
▪️Rukola
▪️Sól, pieprz, czosnek granulowany
👉Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy drobno pokrojonego pomidora oraz pieczarki i doprawiamy czosnkiem. Dusimy pod przykryciem, aż zrobią się miękkie, następnie wbijamy dwa jajka, przyprawiamy i przykrywamy patelnię. Smażymy dopóki jajko się nie zetnie. Podajemy z grzanką i rukolą.

szakszuka

 

MLECZNA PIANKA (bez dodatków: 253kcal/36gB/14gW/6gT)

SKŁADNIKI:
▪️250ml mleka 1,5%
▪️40ml wody
▪️10g żelatyny
▪️25 odżywki białkowej 
👉Mleko z odżywka białkowa blendujemy lub miksujemy - po to by nabrało objętości i było go 2x więcej, żelatyne** rozpuszczamy w wodzie i również dodajemy do mleka, raz jeszcze dokładnie miksujemy. Przelewamy do miseczki i wstawiamy do lodówki, aby pianka zgestniała. Podajemy z ulubionymi dodatkami.

 

NALEŚNIKI (całośc ma 306kcal/28gB/31gW/8gT)
SKŁADNIKI:
▪️białka z 3 jaj
▪️40g mąki orkiszowej jasnej
▪️Dodatkowo dowolny aromat
▪️100g twarożku grani
▪️sos/syrop truskawkowy i czekoladowy (lub inny dowolny smak)
👉Wystarczy wymieszac i smażyć naleśniki z obu stron na patelni. Ja użyłam takiej z nieprzywierajaca powłoka, ale możecie także smażyć na oleju.
👉Gotowe naleśniki składamy w trójkąty z twarożkiem, polewamy syropem

Więcej pomysłów na zdrowe posiłki znajdziecie oczywiscie na moim instagramie! 😉

Tagi: śniadanie, szakszuka, zdrowe śniadanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *