PSTRĄG PIECZONY W ROZMARYNIE (keto, LCHF, paleo, optymalnym bez glutenu i laktozy)

AleksandraLCHF
Minimum 2 razy w tygodniu staram się zjeść rybę lub owoce morza by dostarczać różne rodzaje kwasów tłuszczowych. Urozmaicone menu dotyczy nie tylko osób będących podobnie jak ja na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych. Oczywiście im bardziej tłusta ryba i mniejsza tym lepiej, ale czasem wpadają też i te o chudszym mięsie. Wtedy oczywiście dodaję do nich masło lub olej kokosowy żeby utrzymać proporcje dla modelu LCHF 😉 Dzisiaj proponuję Wam przepis na pstrąga z dodatkiem rozmarynu, masełka czosnkowego i cytryny. Ryba tak przygotowana jest niezwykle wilgotna, aromatyczna i przepyszna ?

Składniki:

  • 500 g świeżego patroszonego pstrąga (u mnie 2 sztuki po ok 250 g)
  • 2 średnie cytryny
  • 200 g masła klarowanego ghee lub oleju kokosowego (bez laktozy)
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 gałązki świeżego gałązki rozmarynu lub 2 łyżeczki suszonego
  • sól i pieprz do smaku

Pstrągi umyć i wysuszyć ręcznikiem papierowym.

Z jednej strony ponacinać skórkę w poprzek.

Wewnątrz skropić ryby sokiem z 1 cytryny, dodać masło lub olej kokosowy, wyciśnięty czosnek, doprawić solą, pieprzem i włożyć gałązkę tymianku lub posypać suszonym.

W naciętych otworach w skórce  również umieścić trochę soku z cytryny, dodać sól, pieprz i rozmaryn.

Na wierzchu położyć kawałeczki masła lub oleju kokosowego.

Rybę piec pod przykryciem w naczyniu żaroodpornym przez 25 minut w temperaturze 250°C.

Na 5 minut przed końcem pieczenia można wyłożyć na rybę plasterki cytryny i odkryć aby przypiekła się nieco skórka.

BTW całości: 655 g, 2154 kcal, B 94 g, T 198 g, W 2 g. W 100 g: 328 kcal, B 14 g, T 30 g, W 0,5 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *