PSTRĄG PIECZONY W ROZMARYNIE (keto, LCHF, paleo, optymalnym bez glutenu i laktozy)

AleksandraLCHF
Minimum 2 razy w tygodniu staram się zjeść rybę lub owoce morza by dostarczać różne rodzaje kwasów tłuszczowych. Urozmaicone menu dotyczy nie tylko osób będących podobnie jak ja na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych. Oczywiście im bardziej tłusta ryba i mniejsza tym lepiej, ale czasem wpadają też i te o chudszym mięsie. Wtedy oczywiście dodaję do nich masło lub olej kokosowy żeby utrzymać proporcje dla modelu LCHF 😉 Dzisiaj proponuję Wam przepis na pstrąga z dodatkiem rozmarynu, masełka czosnkowego i cytryny. Ryba tak przygotowana jest niezwykle wilgotna, aromatyczna i przepyszna ?

Składniki:

  • 500 g świeżego patroszonego pstrąga (u mnie 2 sztuki po ok 250 g)
  • 2 średnie cytryny
  • 200 g masła klarowanego ghee lub oleju kokosowego (bez laktozy)
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 gałązki świeżego gałązki rozmarynu lub 2 łyżeczki suszonego
  • sól i pieprz do smaku

Pstrągi umyć i wysuszyć ręcznikiem papierowym.

Z jednej strony ponacinać skórkę w poprzek.

Wewnątrz skropić ryby sokiem z 1 cytryny, dodać masło lub olej kokosowy, wyciśnięty czosnek, doprawić solą, pieprzem i włożyć gałązkę tymianku lub posypać suszonym.

W naciętych otworach w skórce  również umieścić trochę soku z cytryny, dodać sól, pieprz i rozmaryn.

Na wierzchu położyć kawałeczki masła lub oleju kokosowego.

Rybę piec pod przykryciem w naczyniu żaroodpornym przez 25 minut w temperaturze 250°C.

Na 5 minut przed końcem pieczenia można wyłożyć na rybę plasterki cytryny i odkryć aby przypiekła się nieco skórka.

BTW całości: 655 g, 2154 kcal, B 94 g, T 198 g, W 2 g. W 100 g: 328 kcal, B 14 g, T 30 g, W 0,5 g.

Tagi: białko, dieta, dieta ketogeniczna, fit, fit obiad, keto, keto przepis, ketoza, kwasy tłuszczowe, lchf, low carb high fat, muscle-zone, mzkuchnia, obiad, ochrona zdrowia, odchudzanie, olalalachf, przepis, pstrąg, redukcja, ryba, tłuszcze, węglowodany, zdrowe jedzenie, zdrowe kwasy tłuszczowe, zdrowe odżywianie, zdrowe produkty, zdrowe tłuszcze, zdrowie, zioła

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *