Trening wytrzymałościowy i wpływ na mikrobom jelitowy

Avatar

Każdy z nas doskonale wie, jak ważną rolę odgrywa aktywność fizyczna w naszym życiu. Dzięki niej nie tylko dobrze wyglądamy, ale również i jakość naszego życia znacząco się poprawia. Dziś chcielibyśmy zwrócić uwagę na kolejny bardzo ważny aspekt zdrowotny, a mianowicie na fakt, iż trening wytrzymałościowy korzystnie zmienia mikrobom jelitowy. Cóż to oznacza?

***

Stany zapalne w jelitach wywołane bakteriami Proteobacteria występują niezwykle często. Aby się przed nimi uchronić wystarczy postawić na trening wytrzymałościowy, który nie tylko zmniejsza liczebność tych właśnie bakterii, ale przy okazji i zwiększa liczebność ,,bakterii dobrych”, które odpowiadają za wzmożony metabolizm.

Prowadzone przez specjalistów z Uniwersytetu w Jyvaskyla badania w związku z treningami wytrzymałościowymi pokazują wpływ takiej formy aktywności na ogólne funkcjonowanie organizmu, w tym właśnie na działanie bakterii. Wystarczy sześć tygodni regularnych ćwiczeń, by móc zaobserwować efekty. Co jeszcze odkryto w ramach tych eksperymentów? Między innymi takie rzeczy, jak:

Wciąż trwają badania, wciąż przeprowadzane są eksperymenty. Obecnie pracuje się nad sprawdzeniem, że efekty ćwiczeń są związane z bakteriami z rodzaju Akkermansia, które być może są w stanie zapobiegać powstawaniu cukrzycy i otyłości. Aby odkryć konkretne wnioski i móc je w pełni udokumentować konieczny jest czas, cierpliwość i ogrom wiedzy w zakresu fizjologii ciała. Bez wątpienia w najbliższych latach uda nam się zyskać więcej informacji, jak trening wytrzymałościowy może mieć wpływ na wiele aspektów życia człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *