BISZKOPT KOKOSOWY Z OWOCAMI (keto, LCHF, paleo, bez glutenu i laktozy)

AleksandraLCHF

Kolejny przepis dla tych, którzy lubią desery i nie chcą z nich rezygnować na LCHF. Biszkopt kokosowy z owocami  to zamiennik ciasta jakie gościło zapewne w domach wielu z Was. Tutaj przepis z użyciem truskawek ale można je przygotować z dowolnymi owocami niskowęglowodanowymi jak jagody, maliny, porzeczki, rabarbar itp. Jest to propozycja idealna nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej, ale i alergików ponieważ nie zawiera glutenu i laktozy.

Składniki na biszkopt kokosowy z owocami (forma 22 cm):

  • 6 jajek o temperaturze pokojowej
  • 90 g mąki kokosowej
  • 120 g roztopionego oleju kokosowego (LCHF, keto, paleo, bez laktozy) lub masła (LCHF, keto, optymalna)
  • 1 łyżeczka sproszkowanej wanilii
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia lub sody
  • szczypta soli himalajskiej lub kłodawskiej
  • 8-12 łyżek (50-75 ml) zimnej wody
  • 300 g truskawek lub innych owoców niskowęglowodanowych np. maliny, borówki, jagody, porzeczki, rabarbar
  • opcjonalnie słodzik do smaku np. ksylitol, erytrytol, stewia

Przygotować formę silikonową lub posmarować tłuszczem metalową blaszkę czy tortownicę.Ja używam tortownicy o średnicy 20-22 cm.

Wbić jajka do miski a następnie zmiksować.

Dodać rozpuszczony, letni olej kokosowy i dalej miksować.

W drugim naczyniu wymieszać sól, sproszkowaną wanilię oraz opcjonalnie słodzik/cukier i dodać mąkę kokosową. Całość dokładnie wymieszać.

Połączyć ze sobą suche i mokre składniki.

Dodawać stopniowo po 1 łyżce zimnej wody ciągle mieszając. Mąka kokosowa wchłania wodę i w zależności od jej rodzaju należy ją dolewać w różnych proporcjach do momentu uzyskania odpowiedniej konsystencji tak aby do ciasta łatwo było dodać owoce i by nie było zbyt gęste i po upieczeniu zbite.

Wybrane owoce umyć, oszypułkować i osuszyć.

Ciasto wylać do formy a następnie umieścić w nim owoce. Nie dodawajcie zbyt dużej ilości owoców by ciasto nie zrobiło się zbyt mokre i tym samym ciężkie.

Piec przez ok 20-25 minut w temperaturze 190° C aż ciasto uzyska złoty kolor.

Smacznego! ?

BTW całości z truskawkami bez słodzików: 640 g, 2307 kcal, B 53 g, T 218 g, W 21 g.

W 100 g: 361 kcal, B 8 g, T 34 g, W 3 g.

Tagi: bez cukru, bez glutenu, bez laktozy, bez maki, bez mleka krowiego, bezglutenowe, ciasto bez cukru, ciasto bez mąki, ciasto kokosowe, ciasto z truskawkami, deser, deser niskowęglowodanowy, dieta, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gotowanie, high fat, jajka, keto, keto ciasto, ketogenic, ketoza, kuchnia, lchf, low carb, low carb high fat, mąka kokosowa, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, olej kokosowy, otyłość, paleo, przepis, schudnij, węglowodany, zdrowe odżywianie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *