FIT BRUSHETTA (keto, LCHF, optymalna, bez glutenu i mąki)

Na pewno doskonale znacie danie o nazwie bruschetta, czyli aromatyczną włoską przekąskę, którą można jeść na śniadanie, jako dodatek do obiadu lub na kolację. Składa się z kilku bardzo prostych składników, w tym pomidorów na które mamy jeszcze sezon. Na pewno pomyślicie że brushetta nie jest FIT ale dzięki użyciu pieczywa węglowodanowego (z mojego przepisu na keto bułki) i będąc na diecie wcale nie trzeba z niej rezygnować serwując po prostu jej zamiennik LCHF.

Składniki:

  • keto bułka
  • pomidory
  • mozzarella - jeśli masz nietolerancję, użyj sera bez laktozy
  • oliwa z oliwek
  • czosnek świeży
    zioła prowansalskie suszone
  • kilka listków świeżej bazylii
  • sól himalajska
  • pieprz

 

Pokroić bułki na kromki. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Pomidory sparzyć wrzątkiem a następnie zdjąć skórkę.

Wydrążyć środek a pozostałą część pokroić w kostkę.

Dodać wyciśnięty czosnek i oliwę z oliwek oraz pokrojoną w kostkę mozzarellę.

Całość doprawić do smaku solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi.

Nakładać na grzanki pomidory i mozzarellę.
Zapiekać w temperaturze 200 stopni przez ok 10 minut do momentu rozpuszczenia sera ale nie za długo żeby ser nie zrobił się brązowy.
Podawać zaraz po przygotowaniu z dodatkiem listków świeżej bazylii.
Smacznego!
BTW w zależności od użytej bułki oraz ilości dodatków.

 

Tagi: bez glutenu, bez maki, bezglutenowa, bruchetta, brushetta bez glutenu, dieta, dieta ketogeniczna, fit brushetta, fit bułka, fit posiłki, fit przepisy, gluten free, high fat, keto, keto bułka, keto przepis, lchf, low carb high fat, mzkuchnia, odchudzanie, przepisy, Suplementy diety, tłuszcz, węglowodany, zdrowe produkty, zdrowe tłuszcze, zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *