Jak przygotować prawdziwy hummus – przepis na hummus

fitness-food

Hummus to mieszanka gotowanej, zmiażdżonej ciecierzycy, cytryny, oliwy z oliwek, pasty sezamowej oraz soli i czosnku. Traktowany jest przede wszystkim jako „dip” lub dodatek do pieczywa. Jego pochodzenie nie jest do końca określone. Wiele osób uważa że jest to produkt stworzony w Egipcie, równie wielu sądzi, że pochodzi z Bliskiego Wschodu. Produkt ten jest szczególnie popularny wśród osób nie spożywających mięsa. Jest dobrym źródłem manganu, żelaza oraz witaminy C. Posiada znaczne ilości kwasu foliowego i witaminy B6 wpływające na działanie układu nerwowego i wzmacniające odporność organizmu. Ponadto zawarte w nim jednonienasycone kwasy tłuszczowe wpływają pozytywnie na prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego i ułatwiają redukcję tkanki tłuszczowej z najbardziej opornych miejsc.

Czas przygotowania: 15 minut
Składniki

Przygotowanie

Przygotowanie Hummus nie należy do specjalnie trudnych. Wszystkie składniki należy zmiksować lub porządnie utrzeć w moździerzu. Jeśli wychodzi zbyt gęsty możemy dodać nieco oliwy z oliwek. Przyprawiamy wedle uznania i podajemy z pieczywem, obsypany pietruszką lub słodką czerwoną papryką.

Hummus możecie jeść z wszelkimi warzywami - pokrójcie je w słupki i maczaj w przygotowanej paście. Dodatkowo dla urozmaicenia smaków hummus możesz posypać czarnuszką, orzeszkami pinii lub aby dodać pikantności - papryczkami chili. Idealnie nadaje się również do smarowania pieczywa oraz wafli ryżowych. Jest również świetnym dodatkiem do mięs.

 

Wartości odżywcze

Białko: 44g
Węglowodany: 60g
Tłuszcz: 66g
Kalorie: 1010 kcal

Tagi: hummus, przepis, śniadanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *