KLUSKI LENIWE BEZ MĄKI (keto, LCHF, bez glutenu)

AleksandraLCHF

Jednym z dań pojawiającym się w wielu polskich domach są różnego rodzaju kopytka czy kluski leniwe.Tym razem mam dla Was przepis, dzięki któremu nie trzeba rezygnować z tych smakołyków. Są to kluski z dodatkiem łupin babki jajowatej, czyli czystego błonnika. Świetnie smakują zarówno  zaraz po ugotowaniu, jak i podsmażone. Podaję je w sosami, gulaszami, boczkiem ale też z masełkiem i odrobiną ksylitolu. Idealne nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu.

Składniki:

  • 200 g tłustego twarogu
  • 1 jajko
  • 2 łyżki łupin babki jajowatej

Ser rozdrobnić widelcem. Dodać jajko i łupiny babki a następnie całość dobrze wymieszać do uzyskania odpowiedniej konsystencji.

Z ciasta uformować średniej grubości wałeczki, które następnie kroić pod skosem na kluseczki wielkości ok 2-3 cm.

Zagotować wodę z niewielką ilością soli. Do wrzątku wrzucać kluski, delikatnie mieszając. Gotować przez ok 1-2 minuty od wypłynięcia na powierzchnię.

Kluski podawać z masełkiem, ulubionymi sosami, mięsem, boczkiem lub odsmażone, pamiętając o odpowiedniej ilości tłuszczu aby zachować proporcje BTW.

Smacznego!

BTW całości: waga 270 g, 380 kcal, B 38,5 g, T 22 g, W 7 g + 5 g błonnik z babki jajowatej. W 100g: 140 kcal, B 14g, T 8g, W 2,6 g.

Tagi: babka jajowata, bez glutenu, bez maki, bezglutenowe, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, fit, gluten free, gotowanie, high fat, keto, keto kluski, keto kluski leniwe, keto kopytka, keto przepis, ketoza, kluski leniwe, kuchnia, Kuchnia M-Z, lchf, low carb, low carb high fat, łupiny babki jajowatej, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, przepis, schudnij, ser biały, węglowodany, zdrowe odżywianie, zdrowe przepisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *