„owsianka” bez węglowodanów..i bez płatków owsianych XD

Karola Kocięda

IMG_8312

No tak były już u mnie lody z kalafiora, to nie powinno już nic nikogo zdziwić;). Szczególnie jak powiem, że dziś znów kalafior odegra główną rolę:).

Dzisiejszy pomysł, pewnie niełatwo zostanie zaaprobowany, jednak  myślę, że wiele osób mile zaskoczy.. nie tylko pod względem makro, ale i też smaku:). Ja umarłam:D. Mogę Wam powiedzieć, że  żadna z osób, którym dałam do spróbowania tą "owsiankę" , nie zgadła z czego jest:).  Fakt, jedna osoba zażartowała, że pewnie z kalafiora, jak lody, jednak jej zdziwienie po moim potwierdzeniu, było większe niż u osób które totalnie nic nie obstawiały XD. W każdym razie kalafiora nie czuć:).

Czy kojarzycie warzywny ryż? 😀 Nie? to dobrze;) To znaczy, że jesteście po dobrej stronie mocy;). Z drugiej strony, możliwe, ze go pokochacie. Jest on popularny wśród wegan, mistrzów w wyszukiwaniu "zamienników" znanych potraw jak burger wołowy czy kotlet mielony. Robiony jest właśnie z tarkowanego surowego kalafiora. Oczywiście, znacie mój pogląd odnośnie mięsa (nie da się go niczym zastąpić!!), ale tak się składa, że w moim gronie znajomych, mam parę wegetarianów i oni naprawdę mają fajne pomysły. Zaprosili mnie właśnie na takie rissotto warzywne, gdzie w momencie kiedy na posiłek możemy zjeść tylko białko i warzywa, łatwo można oszukać organizm i się bardzo najeść:).

Niedługo podzielę się z Wami  dwoma przepisami na inne warzywne "zamienniki", zmodyfikowane na fit, których mi bardzo brakuje w kuchni, bo są dla nas zakazane.

Ale wracając do naszej owsianki:)

Do zrobienia jej potrzebujemy (1 porcja):

IMG_8283 IMG_8284

1. 1/4 szklanki starkowanego surowego kalafiora - UWAGA tym razem nie mrożony jak w przypadku lodów,

różyczki kalafiora musimy starkować na grubych oczkach tarki (bez tych łodyg, bo one tarkują się na długie kawałki), coś na postać takiego ryżu, kaszy; zróbcie to starannie, większe kawałki odłóżcie na bok, żeby później ich nie znaleźć w owsiance;)

2. 1/4 szklanki nasion konopi - dlaczego warto jeść nasiona przeczytasz TU,

są bardzo istotne w tym przepisie, dodają dużo dobrego białka do potrawy, robią konsystencję wraz z chia oraz wprowadzają pyszny orzechowy posmak

3. łyżka nasion chia

4. łyżka masła migdałowego ( robiłam też bez, dałam tylko syrop smakowy bez cukru i wyszło genialnie)

5. 1 szklanka mleka migdałowego lub kokosowego bez cukru Ecomil lub Cocomi

6. 1 łyżka syropu waniliowego bez cukru lub inny smak (lub aromat waniliowy, można spróbować z odżywką białkową waniliową,  polecam pyszną Hydro Whey wanilia )

7. 1 łyżka erytrolu

8. 1/2 łyżeczki cynamonu

9. szczypta soli

10. składniki do owsianki: owoce typu maliny, borówki, jagody, orzechy, migdały, płatki kokosa, jagody goji, morwa biała

 

Co robimy:

1. Mleko wlać do małego rondelka, dodać ryż z kalafiora i nasiona konopi, wymieszać i zagotować. Jak zacznie wrzeć woda, gotować jeszcze parę minut, aż kalafior się ugotuje.

2. Dodać resztę składników, wymieszać wszystko, zostawić chwilę na małym ogniu, aż zgęstnieje, zdjąć z płyty i przelać do miseczki.

IMG_8286

3.Na wierzch posypać owocami i dodatkami, u mnie dziś płatki kokosa, biała morwa i jagody goji. Ale super się sprawdzą borówki i maliny.

4. Można jeść na ciepło, bądź odczekać chwilkę jak się ostudzi. Masa robi się coraz gęstsza:)

wersja minimal: jagody goji i morwa biała

IMG_8282

 

 

 

 

 

 

ALBO

wersja full wypas: orzechy, płatki kokosa i owoce 😀 w tej wersji odpuściłam masło migdałowe, ale polecam spróbować i tak i tak

IMG_8314 IMG_8315

IMG_8313

Smacznego!!

Karola Kocięda <3

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *