PANNA COTTA Z MUSEM TRUSKAWKOWYM (keto, LCHF, optylmana, paleo, niskowęglowodanowa, bez laktozy i cukru)

AleksandraLCHF
Na straganach zaczynają pojawiać się truskawki, które są owocami o niskiej zawartości węglowodanów (8 g w 100 g) więc doskonale sprawdzają się na na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej. Podsyłam zatem pomysł na lekki deser bez pieczenia. Kokosowa panna cotta skąpana w musie truskawkowym to duet idealny. Przepis prosty i szybki w wykonaniu więc nawet amator poradzi sobie z jej przygotowaniem.

Składniki na 9 sztuk:

  • 400 ml mleka kokosowego
  • 1 laska wanilii
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • opcjonalnie cukier lub słodzik do smaku (DO – dopuszcza cukier, keto, LCHF – słodzik np. stewia)

Składniki na mus truskawkowy:

  • 300g truskawek

Żelatynę rozpuścić w ok 100 ml gorącej wody i odstawić.

Mleko kokosowe podgrzać na małym ogniu do rozpuszczenia.

Laskę wanilii rozkroić i wydobyć ziarenka, które należy dodać do gotującego się mleka.

Opcjonalnie dodać cukier/miód lub słodzik do smaku. Osobiście nie dodaję niczego ponieważ samo mleko kokosowe jest wystarczająco słodkie a w połączeniu z truskawkami wręcz idealne.

Po 3-5 minutach gotowania mleka z wanilią (i cukrem/słodzikiem) zdjąć garnek z ognia. Dodać rozpuszczoną żelatynę cały czas dokładnie mieszając.

Pozostawić na 15-20 minut a następnie rozlać do foremek (polecam silikonowe) .

Wstawić do lodówki na min 5-6 godzin a najlepiej na całą noc.

Przed podaniem przygotować mus truskawkowy.

Z truskawek usunąć ogonki a następnie umyć i odsączyć z wody. Całość zmiksować.

Gotowy deser podawać z sosem truskawkowym lub innymi na bazie owoców sezonowych lub mrożonych.

BTW całości bez musu i cukru: 832 kcal, B – 8,5 g, T – 88 g, W – 14 g.

Całość z musem truskawkowym: BTW 919 kcal, B – 10,  T –  89 g, W – 28 g.

Przy 9 sztukach 1 porcja z musem truskawkowym: 102 kcal, B – 1g, T – 10g, W – 3g.

Tagi: bez cukru, bez jajek, bez laktozy, bez mleka krowiego, bezglutenowe, deser, deser LCHF, deser niskowęglowodanowy, dieta, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fat bombs, fit, gluten free, gotowanie, high fat, keto fat bombs, keto panna cotta, ketogeniczna panna cotta, ketoza, kuchnia, lactose free, lchf, low carb, low carb high fat, mleko kokosowe, mzkuchnia, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, paleo, panna cotta, przepis, schudnij, sugar free, węglowodany, zdrowe odżywianie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *