Proteinowe ciasto kokosowe z borówkami (bez mleka, bez cukru, bez glutenu)

Mam dziś dla Was szybki i prosty przepis o niewiarygodnym makro, które nie raz uratowało mój tyłek na ścisłej redukcji;P. Spokojnie można kilka kawałków "wpisać" do naszego śniadania. Ja je uwielbiam zjeść do kawy zaraz po omlecie:D.

W końcu jeden kawałek ma tylko: 55 kcal, 6g B/4g W/1,8 g T !! A z upieczonego bochenka wychodzi mi ok 10 sztuk.

Moja wersja zawiera borówki oraz płatki kokosa, ale można je zastąpić Waszymi ulubionymi owocami, np malinami,dodać migdały czy kawałki czekolady bez cukru.

A poniżej podaje przepis:)

1. Potrzebujemy następujące składniki:

IMG_1996 IMG_1997

- 3 miarki odżywki białkowej, 3x15g =45g (u mnie kokosowa wersja HI TEC WHEY C6)

- 1 łyżka mąki bezglutenowej ryżowej

- łyżeczka proszku do pieczenia

-2-3 łyżki słodzika (najlepiej erytrol lub ksylitol, ale pamiętajcie, że ksylitol ma w łyżce 10g W!!)

- garść płatków kokosowych

- garść borówek

- 6 białek jaj M ubitych na sztywno (ewentualnie plus jedno żółtko)

2. Do ubitych na sztywno białek jaj dodajemy mąkę, odżywkę, słodzik, płatki kokosowe, odżywkę. Wszystko razem mieszamy.

3. Powstałą gęstą masę przelewamy do formy (najlepiej silikonowej). Na wierzch sypiemy borówki, lekko wbijając je w masę.

IMG_1998 IMG_1999

4. Wstawiamy do piekarnika na 35 minut na 180 stopni.

IMG_2001 IMG_2047

5. Ciacho kroimy w plastry i jemy do kawki:)

IMG_2048 IMG_2049

IMG_2050 IMG_2051

IMG_2101 IMG_2102

P.S. To ciasto można jeszcze bardziej "ulepszyć" i zamiast mąki dodać odsączoną, starkowaną cukinię bez skórki (pół średniej sztuki), za to należy zwiększyć ilość odżywki białkowej o jeszcze jedną miarkę:).

Smacznego!! <3

Karola Kocięda

Tagi: ciasto fit, Kuchnia M-Z, redukcja