TOSTOWY CHLEBEK KOKOSOWY (keto, LCHF, optymalny, paleo, bez glutenu i laktozy)

AleksandraLCHF

Niektórym osobom na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak ketogeniczna czy LCHF brakuje pieczywa. Ja sama nie mam już takiej potrzeby i może ono dla mnie w ogóle nie istnieć a sięgam po nie tylko gdy mam ochotę na jakąś pastę, paprykarz itp. lub w podróż. Jednak dla tych wszystkich, którzy nie potrafią żyć bez pieczywa mam przepis na bardzo łatwy i szybki w przygotowaniu, aromatyczny i przepyszny chlebek tostowy na bazie mąki kokosowej. Nie martwcie się bo w ogóle nie czuć w nim kokosa dzięki dodanej mieszance ziół. Idealny zarówno dla osób na LCHF, jak i dietach bez glutenu lub laktozy. 1 kromeczka to tylko 1 g węgli więc polecam gorąco! ?

Składniki na 4 trójkąciki tostowe:

  • 25 g mąki kokosowej
  • 2 jajka
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia bez glutenu
  • sól himalajska do smaku
  • 1,5 łyżeczki ziół prowansalskich, oregano, bazylii
  • opcjonalnie czosnek
  • 5 g masła klarowanego, smalcu lub oleju koksowego do wysmarowania tostera

Rozgrzać toster.

W tym czasie wszystkie składniki poza tłuszczem dokładnie wymieszać. Konsystencja powinna być niezbyt gęsta, lekko lejąca. Trzeba kombinować z ilością mąki bo różne mąki maja inne makro, inaczej chłoną płyny. Jeśli dacie jej zbyt dużo i będzie zbyt gęste ciasto to tosty wyjdą zbite, ciężkie i suche.

Płytki tostera wysmarować tłuszczem a następnie wylać równomiernie ciasto, zamknąć opiekać i zapiekać do zrumienienia. Czas zależy od mocy tostera oraz tego jak mocno zrumienione tosty lubicie.

Gotowe tosty można przekroić posmarować masłem, smalcem, serkiem, pastą, podawać z ulubionymi dodatkami lub zrobić z nich tosty z serem, boczkiem lub kiełbasą i ponownie zapiec w opiekaczu.

Smacznego! ?

BTW całości: 152 g, 297 kcal, B 19 g, T 20 g, W 4,5 g. Dzieląc na 4 kawałki – 1 szt.: 38 g, 74 kcal, B 5 g, T 5 g, W 1 g.

Tagi: bez glutenu, bez laktozy, bez maki, bez mleka krowiego, bezglutenowe, bezglutenowe śniadanie, chleb, chleb niskowęglowodanowy, chlebek, chlebek bez glutenu, chlebek kokosowy, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gluten free, high fat, jajka, keto, keto chleb, keto pieczywo, ketoza, kuchnia, lchf, low carb, low carb high fat, lunch, lunch niskowęglowodanowy, mzkuchnia, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, odchudzanie, otyłość, paleo, pieczywo bez mąki, pieczywo niskowęglowodanowe, przepis, redukcja, schudnij, śniadanie, śniadanie niskowęglowodanowe, tłuszcze, tost, tosty, tosty bez glutenu, tosty bez mąki, tosty niskowęglowodanowe, węglowodany, zdrowe odżywianie, zdrowe produkty, zdrowe śniadanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *