WIELKANOCNA BABKA (bez glutenu, laktozy i cukru, LCHF, keto, paleo, optymalna)

Wielkanoc tuż tuż a z nią tradycyjne wypieki czyli babki, mazurki, serniki itp. Dla tych, którzy marzą aby zjeść wielkanocną babkę a jednocześnie chcą przestrzegać dietę niskowęglowodanową i wysokotłuszczową jak ketogeniczna czy LCHF podaję przepis na przepyszną, aromatyczną, babkę LCHF i przy okazji życzę Wam zdrowych i radosnych Świąt! ?

 

Składniki na ciasto:

  • 500-600 g pomarańczy (po obraniu ok 400g)
  • 150 g mąki kokosowej
  • 30 g mąki migdałowej
  • ziarenka z 1 laski wanilii
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • tłuszcz do posmarowania formy - u mnie olej koksowy
  • 6 jajek
  • opcjonalnie stewia lub inny słodzik erytrol/ksylitol do smaku (dieta optymalna (DO), keto, paleo – bez jakichkolwiek słodzików i cukru)

Składniki na polewę:

  • mleko kokosowe – koniecznie wysokiej jakości
  • ziarenka z laski wanilii
  • opcjonalnie stewia/ksylitol lub inny słodzik (DO, paleo – bez jakichkolwiek słodzików, keto, LCHF – stewia)

Pomarańcze umyć i włożyć do gotującej się wody na 10 minut.

Następnie owoce zalać zimna wodą, wystudzić, obrać ze skórki i podzielić na ćwiartki.

Formę na babkę (polecam silikonową) dokładnie posmarować tłuszczem odpowiednim do pieczenia (masło klarowane – DO, olej kokosowy-keto, LCHF, paleo) a następnie oprószyć mąką kokosową.

Za pomocą blendera lub robota kuchennego zblendować dokładnie jajka, wanilię oraz sodę a następnie dodać kawałki pomarańczy. Opcjonalnie dodać stewię lub inny słodzik do smaku (jeśli Twój model żywienia na to pozwala).

Następnie dodawać po trochu mąkę koksową i migdałową do momentu uzyskania gęstej masy.Ciasto przełożyć do formy umieścić w rozgrzanym do180° C piekarniku. Piec przez 50 minut. Po wyłączeniu piekarnika zostawić w nim ciasto na 10 minut a następnie na kolejne 10 minut przy uchylonych drzwiach.

Ciasto wyjąc z piekarnika i pozostawić do wystygnięcia.

Polewę najlepiej przygotować kilka godzin wcześniej, żeby się zsiadła i stała bardziej kremowa.

Zebrać z wierzchniej części mleka masło kokosowe i umieścić w miseczce.

Następnie podgrzać 3-4 łyżki mleka kokosowego z ziarenkami wanilii i opcjonalnie stawią lub innym słodzikiem (patrz zasady Twoje diety!)

Całość odstawić do wystygnięcia wstawiając najlepiej do lodówki na min. 2-3 godziny lub na całą noc.

Wystudzone ciasto polać lub posmarować gotową polewą (w zależności od jej konsystencji).

Smacznego! ?

BTW całości bez polewy: 960 g, 1747 kcal, B 66 g, W 51 g, T 131 g. W 100 g: 182 kcal, B 7 g, W 5 g, T 14 g.

Tagi: babka, babka bezglutenowa, bez maki, bez mleka krowiego, bezglutenowe, ciasto bez mąki, ciasto wielkanocne, deser, deser niskowęglowodanowy, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gluten free, gotowanie, high fat, jajka, keto przepis, kuchnia, lchf, low carb, low carb high fat, mzkuchnia, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, paleo, schudnij, święta, Święta Wielkanocne, Święta Wielkiej Nocy, węglowodany, wielkanoc, zdrowe ciasto, zdrowe odżywianie, zdrowe produkty