zielony koktajl dla naszego systemu odpornościowego

Karola Kocięda

IMG_5045

Ostatnio na śniadania zaczęłam sobie robić koktajle:). Najtrudniej jest pozyskać źródło białka, w momencie kiedy przestałam jeść jajka:/. Raz na cztery dni wprowadzam do diety żółtko, ponieważ na teście nietolerancji wyszła mi reakcja na białko i żółtko o słabym nasileniu II stopnia, ale jednak widać, ze coś się w tym kierunku dzieje. Odstawiłam chwilowo odżywki białkowe serwatkowe (reakcja o bardzo słabym nasileniu I stopnia), choć podobno te o znikomej ilości laktozy (hydrolizaty) są dopuszczalne przy chorobach tarczycy, ale ja odstawiam póki co wszystkie produkty mleczne. Szukam za to dobrej odżywki wołowej, smakowej! ale nie smakującej żelatyną !, która nie zawiera w składzie soji, choć jeśli chodzi o jakość tychże,  są niestety dość skrajne poglądy. Ciekawy produkt dla osób , które jedzą jaja, wprowadziło muscle-zone.pl odżywka PALEO (bez glutenu, bez laktozy!!!) https://www.muscle-zone.pl/odzywki-bialkowe-pozostale-bialka/paleo-protein-921g .

Każdy wie jakie jest moje zdanie na temat diet wegańskich, ale powiem szczerze, ze od kiedy jestem na diecie bez jajek, wiele wegańskich przepisów ratuje mi życie:). Bekon nadal jem, żeby nie było XD. Mięso na teście nie wyszło z pułapu "0" choć jem go dużo!! (o pozostałych wynikach napiszę w artykule o żywieniu przy haszi).

Odkryłam ostatnio bardzo fajny produkt Białko konopne, które możecie zakupić także u Fitness-food.pl, który smakowo jest dość neutralny (w przeciwieństwie do ryżowego - PODOBNO! niedobre,  tak słyszałam, nie próbowałam jeszcze:)).

Białko z konopi posiada 50% aminokwasów potrzebnych nam do budowania mięśni 😀 , omega 3, magnez, żelazo, mangan i cynk.  Także spoko, nie?:) Produkt 100% eko ;). Jabba popiera 😀

IMG_5047

Poleca się 2-3 łyżeczki dziennie białka konopnego, ale nie, nie ma właściwości narkotycznych 😀

..niestety ;P.

Co potrzebujemy do zielonego koktajlu?

  • garść szpinaku w liściach
  • banana
  • 2 kiwi
  • żółtko surowe lub łyżeczkę oleju koko dziewiczego;) nierafinowanego (moja wersja), można dodać pół awokado
  • 2 łyżeczki białka z konopii (można dać inne, serwatke/wołowe, albo same żółtka jako źródło białka)
  • 1 łyzeczka MACA (opcjonalnie)
  • erytrol/ksylitol
  • 1/4 szkl mleka koko bez cukru

Wszystko razem blendujemy i pijemy 😀

IMG_5049    IMG_5048

Mniam!

P.S. jak macie fajne pomysły na koktajle warzywno-owocowe, jestem na wszystkie otwarta:D

A ja wczoraj przeszłam kolejne szkolenie z dietetyki przy chorobach tarczycy, by nauczyć się mojej choroby i żyć normalnie jakby jej nie było;). A wiem, ze się da. Na zdjęcieu z siostrami Hajkiewicz, Madzie pewnie znacie z jej bloga Wiem co jem:)

IMG_5027

 

Buziaki

Karola Kocięda <3

 

Tagi: białko, hashimoto, koktajl, kuchniamz, proteiny, redukcja

6 komentarzy

  1. Avatar

    Akurat z białkiem nie jest aż taki duży problem jak mogłoby się wydawać. Najwięcej mają go rośliny strączkowe, później orzechy i liście zielonych warzyw. Jedyny „problem” albo wyzwanie jest takie, że trzeba polubić rośliny strączkowe. Najwięcej białka ma soczewica, czarna fasola, groszek, fasola mung czy czerwona. Orzechy to migdały, a z warzyw najwięcej białka ma szpinak i brokuły.

    • Karola Kocięda

      Nie każdy moze jeść strączki niestety, są dość problematyzne, szczególnie dla osób z nieszczelnym jelitem lub drażliwym (czyli wiele trenujących kobiet) . Do tego osoby z chorobami autoimmunologicznymi muszą na nie uważać, wręcz wyeliminować w pierwszych miesiącach leczenia, przez lektyny (to również ma głównie zwiazek z nieszczelnym jelitem). Ale są jeszcze białka konopii np Diet-food, z ryżu – jako odżywka Sunwarrior. Szkoda tylko, że białko z warzyw jest mniej wchłanialne niz mięso, no ale jako alternatywne źródło dla jaj, czy mięsa jest ok.

      P.S. Bardzo lubie ciasta z fasoli, niestety teraz mniej je robie przez haszi :/. Polecam Ci przepis np na piernik proteinowy z fasoli 🙂 http://blog.muscle-zone.pl/proteinowy-piernik-z-fasoli/ , ale trzeba uważać z iloscią strączków.

  2. Avatar

    Karola, takiego artykułu mi było trzeba dzięki! Mam tylko jedną wątpliwość: wyczytalam że to izolaty a nie hydrolizaty zwykle mają minimalna zawartość laktozy bądź wcale jej nie posiadają – czy możesz rozwinąć te kwestie? Poszukuje odżywki bez laktozy, niestety wołowe cenowo kiepsko się przedstawiają a smak czystego hemp protein mi nie leży :/ znaleźć odżywkę z opisem: bez laktozy, niestety jest ciężko zazwyczaj to górna półka więc chcę wybrać mniejsze zło. Mam hashi (tsh jeszcze w normie) i unikam nabialu. Będę wdzięczna za radę 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *