MUFFINKI JAJECZNE Z WARZYWAMI

AleksandraLCHF

Dzisiaj pomysł na śniadanie jajeczne, ale w nieco innej odsłonie. Muffinki jajeczne z warzywami to fajny pomysł na bardzo pożywne śniadanie, które można przygotować nawet na kilka dni, ponieważ doskonale smakują zarówno na ciepło, jak i na zimno. Doskonale sprawdzą się także na wynos np w pudełku do szkoły czy pracy albo na uczelnię. Idealne  dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu czy laktozy, jeśli pominiecie nabiał.

Składniki na ok 18 małych muffinek:

  • 2 cebule
  • masło klarowane do smażenia
  • 200 g pieczarek
  • pęczek szczypiorku
  • 1 duża lub 2 mniejsze papryki
  • 10-15 jajek (zależy czy dodacie nabiału)
  • 200 ml śmietany 30% – opcjonalnie jeśli nie unikacie laktozy
  • 200 g sera żółtego – opcjonalnie j.w.
  • sól, pieprz, papryka czerwona, oregano, bazylia itp.

Cebulę pokroić w kostkę i usmażyć na maśle. Pieczarki umyć, pokroić na małe kawałki i dorzucić do cebuli. Smażyć do momentu wyparowania wody.

Paprykę pokroić w kostkę. Ser żółty zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Szczypiorek drobno pokroić.

Opcjonalnie można dodać ok 100g pokrojonej w kostkę i podsmażonej dobrej jakości kiełbasy lub boczku.

Wymieszać jaja ze śmietaną i doprawić przyprawami oraz ziołami. Całość połączyć. Na końcu dodać starty ser. Wszystko wymieszać i napełnić małe foremki do muffinek.

Można też połączyć same warzywa z serem i napełniać nimi do połowy foremki a następnie zalewać masą jajeczną.

Zapiekać ok 15 – 20 minut w temperaturze 190° C.

Tagi: babeczki, babeczki jajeczne, babeczki jajeczno-warzywne, bez glutenu, bezglutenowe, bezglutenowe śniadanie, dieta, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, fit, gluten free, gotowanie, high fat, jedzenie do pracy, jedzenie na wynos, jedzenie poza domem, keto przepis, kuchnia, lchf, low carb, low carb high fat, lunch, lunch do pracy, lunch lchf, lunch niskowęglowodanowy, muffinki, muffinki jajeczne, muffinki jajeczno-warzywne, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, schudnij, zdrowe odżywianie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *