PASZTET DOMOWY

AleksandraLCHF

Pasztet to znakomity sposób na przemycenie wątróbki, dla tych którzy za nią nie przepadają. Doskonale smakuje z surówką, jak i w towarzystwie keto pieczywa i warzyw. Przygotowując pasztet osobiście w domu jesteście pewni jego składu, jakości oraz makro, a tym samym macie pewność że jest LCHF. W tych sklepowych znajduje się niestety bułka i inne wypełniacze i zagęszczacze oraz konserwanty. Ten z mojego przepisu jest przepyszny, bardzo sycący i ma znakomite makro: 100 g: 310 kcal, B 13,3 g, T 28g, W 0,8 g. Idealne  dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu i laktozy.

Składniki:

  • karczek wieprzowy – 1kg
  • boczek surowy bez kości – 500g
  • wątroba wieprzowa – 400 g
  • słonina – 200 g
  • podgardle – 200 g
  • udko kurze – 500g
  • żółtka 12 szt
  • białko jaja 10 szt
  • cebula 3 szt
  • sól
  • pieprz w ziarnkach
  • gałka muszkatołowa – starte 2/3 – 1 sztuka
  • pieprz mielony
  • tłuszcz do foremek (u mnie smalec)
  • łupiny babki jajowatej lub mąka kokosowa do obsypania foremek

Mięso umyć, pokroić na małe kawałki i ułożyć na dnie garnka: słoninę, podgardle i karczek. Następnie udka kurczaka.

Cebulę obrać, pokroić na ćwiartki i położyć na wierzchu.

Dodać ziele angielskie, pieprz, liście laurowe i zalać 1/2 szklanki wody.

Dusić pod przykryciem na małym ogniu przez 1 godzinę i 45 minut.

Po tym czasie dodać oczyszczoną wątróbkę i gotować przez 15 minut.

Ciepłe mięso posolić a następnie wystudzić.

Chłodne mięso skręcić w maszynce do mielenia 3 razy.

Dodać pieprz mielony, sól, świeżo startą gałkę muszkatołową oraz żółtka.

Białka ubić na sztywną pianę i dodać do mięsa. Delikatnie i dokładnie wymieszać całość.

Formę (u mnie keksówki) wysmarować tłuszczem i wysypać łupinami babki jajowatej lub mąką kokosową.

Mięso wyłożyć do foremek i posypać mąką/łupinami po wierzchu.

Pasztet piec przez 60 minut w temperaturze 180°C.

Pasztet należy dobrze wystudzić przed krojeniem aby dobrze stężał.

Smacznego!

BTW całości bez łupin i mąki: waga 3060 g, 9494 kcal, B – 408 g, T – 862 g, W – 25 g. W 100 g: 310 kcal, B 13,3 g, T 28g, W 0,8 g.

Tagi: bez glutenu, bez laktozy, bez maki, bez mleka krowiego, bezglutenowe, bezglutenowe śniadanie, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gluten free, gotowanie, high fat, jajka, keto, ketoza, kuchnia, lchf, low carb, low carb high fat, lunch, lunch niskowęglowodanowy, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, paleo, pasztet, pasztet bez bułki, pasztet bez glutenu, pasztet bezglutenowy, schudnij, śniadanie niskowęglowodanowe, węglowodany, zdrowe odżywianie, zdrowe śniadanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *