PLACKI Z KALAFIORA LCHF

AleksandraLCHF

Kolejny zamiennik tradycyjnych mącznych placków ziemniaczanych, czyli placki z kalafiora. Nie wymagają dodawania jakiejkolwiek mąki. Sprawdzają się zarówno w wersji na ciepło w towarzystwie sosów i gulaszów, jak i na zimno z dipami. Można też używać ich jako pieczywa.  Idealne nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu i laktozy.

Składniki na placki z kalafiora bez mąki:

  • 450 g startego kalafiora
  • 1 jajko
  • 1 ząbek czosnku
  • 30 g cebuli
  • sól himalajska lub kłodawska
  • pieprz czarny mielony
  • zioła np.prowansalskie, bazylia, oregano, inne przyprawy lub/i świeży koperek czy natka pietruszki

Kalafiora oczyścić, oberwać z zielonych liści i łodyg a następnie białe części zetrzeć na dużych oczkach na tarce lub rozdrobnić w blenderze.

Startego kalafiora podgrzać na małym ogniu pod przykryciem na suchej patelni od czasu do czasu mieszając by się nie przypalił. Następnie odkryć patelnię aby odparowała woda a kalafior nieco przestygł.

Cebulę obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.

Czosnek obrać i wycisnąć przez praskę.

Do lekko wystudzonego kalafiora dodać startą cebulę, wyciśnięty czosnek i jajko. Całość przyprawić do smaku solą, pieprzem i ulubionymi przyprawami a następnie dobrze wymieszać.

Można dodać zielone dodatki jak natka pietruszki czy koperek.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

Z masy kalafiorowej formować cienkie płaskie placki.

Piec przez ok 15-20 minut w temperaturze 180°C (góra-dół lub termoobieg) pilnując by nie przypiekły się za bardzo.

Podawać na ciepło z gulaszami lub na zimno jako lunch, przystawki z różnego rodzaju dipami np czosnkowym, koperkowym, tzatziki itp. lub jako pieczywo do kanapek.

Smacznego!

BTW całości (same placki bez dodatków): 545 g, 193 kcal, B 17g, T 6 g, W 15 g. W 100 g: 35 kcal, B 3g, T 1g, W 3 g.

 

Tagi: bez glutenu, bez laktozy, bez maki, bez mleka krowiego, bezglutenowe, dieta, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta optymalna, dieta paleo, fit, gluten free, gotowanie, high fat, jajka, kalafior, keto, ketoza, kuchnia, kuchnia mz, lchf, low carb, low carb high fat, lunch, lunch niskowęglowodanowy, nadwaga, niskowęglowodanowa dieta, otyłość, paleo, placki, placki z kalafiora, przepis, schudnij, węglowodany, zdrowe odżywianie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *