L-treonian magnezu: unikalny magnez – booster mózgu!

Jakub Kola

L-treonian magnezu jest naturalnym boosterem mózgu o właściwościach nootropowych. Do głównych korzyści, które możesz zaobserwować w trakcie jego stosowania są: poprawa pamięci i zdolności uczenia się oraz ogólne polepszenie funkcji poznawczych

Czym zatem jest L-treonian magnezu?

L-treonian magnezu (L-TMg) jest to forma magnezu połączona z kwasem L-treonowym.
Suplement ten został wprowadzony na rynek stosunkowo niedawno, bo dopiero w 2010. Związek ten został odkryty przy współpracy dwóch Uniwersytetów – MIT (Massachusetts Institute of Technology) oraz Tsinghua University in Beijing.

Został opracowany w celu poprawy jakości i działania standardowych suplementów magnezu oraz ze względu potencjalne korzyści, które może przynieść funkcjom poznawczym. Pomimo, że trzeba przeprowadzić badania na większą skalę, wykazano obiecujące wyniki w zakresie wpływu L-treonaniu magnezu na mózg, czyli w miejscu, które do tej pory było dla zwykłego magnezu niedostępne.

L-TMg odgrywa kluczową rolę w aktywacji kanałów nerwowych w mózgu, które pomagają neuronom tworzyć nowe połączenia do przechowywania informacji. Ten proces jest ważny zarówno dla umiejętności uczenia się, jak i pamięci długo i krótkoterminowej.

View this post on Instagram

Kto już stosuje? 🆕

A post shared by mz-store.pl (@mz_store.pl) on

Sugeruje się, aby przyjmować suplement ten w celu poprawienia zdolności zapamiętywania, zwłaszcza jeśli uległa ona pogorszeniu ze względu na zaawansowany wiek. Podnosi on również zdolność do przetwarzania informacji i może znacznie poprawić pewne funkcje poznawcze. Ponadto, L-TMg pozytywnie wpływa na sen, podnosząc jego jakość.

Magnez można naturalnie znaleźć w żywności, w tym w: orzechach, zielonych warzywach, liściach (np. szpinak) i fasoli. Jednak niektórzy eksperci sugerują, że ponad połowa populacji nie je wystarczająco dużo tych produktów, aby uzyskać zalecane dzienne spożycie, jakie organizm potrzebuje, aby zachować optymalny poziom magnezu.

Korzyści płynące z przyjmowania L-treonianu magnezu

Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie: do czego potrzebny jest nam magnez? Jest to minerał, który działa w komórkach. Organizm potrzebuje go dla mocnych kości i zębów, lepszej komunikacji i nerwowej reakcji mięśni. Może być także stosowany do leczenia zespołu niespokojnych nóg.

Magnez jest również potrzebny do prawidłowego poziomu ciśnienia krwi, zwiększenia poziomu energii i zdrowego mózgu. Wpływa także na poprawę reakcji na stres i lęk, ponieważ jest dobrze traktowany jako środek relaksujący, pomaga w zasypianiu i podnosi jakość snu.

Unikatowość L-treonianu magnezu polega na jego potencjalnej zdolności do znacznego zwiększenia plastyczności synaptycznej poprzez skuteczniejsze przenikanie do mózgu, zapewniając jednocześnie wszystkie inne korzyści magnezu.

Synaptyczna plastyczność jest związkami pomiędzy neuronami a ich zdolnością do wzrostu i zmian. To pozwala mózgowi tworzyć nowe połączenia, które są ważne dla funkcji pamięci, zdolności uczenia się, uwagi, koncentracji i skupienia.

W miarę upływu lat synaptyczny wzrost maleje, a tworzenie nowych połączeń jest coraz trudniejsze. Suplementacja L-TMg może być bardzo korzystny dla osób starszych, aby odmłodzić mózg i poprawić funkcje poznawcze.

MIT i Tsinghua University w Pekinie sugerują, że L-TMg szczególnie zwiększa siłę i aktywność wśród synaps w hipokampie. Jest to obszar mózgu, który kontroluje całą pamięć. Może to być szczególnie korzystne dla poprawy naturalnego spadku pamięci związanego z wiekiem.

Uważa się, że L-TMg ma lepsze wchłanianie w organizmie i zwiększa efekty kognitywne, które są związane z suplementacją magnezową.

Skutki uboczne L-treonianu magnezu

Suplementy magnezu zapewniają w zapewne bezpieczny sposób niezbędne mikroelementy. Jednakże należy uważać, aby nie przekroczyć rekomendowanej dawki suplementów magnezu. Nadużywanie tego suplementu czy za wysoki poziom magnezu w organizmie może powodować efekty uboczne (dawka ponad 450 mg na dobę).
Objawy przedawkowania magnezu są następujące:

  • Niskie ciśnienie krwi
  • Osłabienie mięśni
  • Zmęczenie
  • Nudności
  • Biegunka

Ten suplement nie jest zalecany dla osób cierpiących na choroby nerek, choroby serca lub choroby jelit.

Suplementacja magnezu w ogóle może powodować rozstrój żołądka, więc jeśli wystąpi biegunka lub rozwolnienie należy zaprzestać stosowania preparatu lub obniżyć jego dawkę. Magnesium L-Threonate

Przed przyjęciem l-treonianu magnezu skonsultuj się z lekarzem jeśli przyjmujesz leki rozluźniające mięśnie lub leki obniżające ciśnienie krwi lub rozcieńczające krew, ponieważ ten suplement może zmniejszyć skuteczność tych leków.

Dawkowanie l-treonianu magnezu

Standardowa dzienna dawka dla magnezu wynosi w przybliżeniu 300 mg-350 mg na dzień dla osoby dorosłej. Mężczyźni mogą przyjmować do 400 mg dziennie, ale nie powinni przekraczać tej ilości.

Produkty mogą zawierać do 2000 mg l-treonianu magnezu, ale oznacza to tylko 144 mg faktycznego magnezu. Sprawdź etykietę produktu, celem upewniania się co do dawki magnezu.

Niewiele suplementów magnezu zawiera l-treonian magnezu, więc przed zakupem zapoznaj się ze składem na etykiecie. Z produktów dostępnych na rynku możemy polecić Magnesium L-Threonate firmy Apollo's Hegemony.

2 komentarze

  1. Avatar

    144 mg faktycznego magnezu i tak dużo pozostałych składników nie przekonało mnie,pytanie ile jest jonow magnezu bo to jest istotne.Prosze oinformacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *